Eliminacja przelewu paliwa zmniejsza zużycie energii potrzebnej do ponownego wprowadzenia niewykorzystanego paliwa do obiegu. Taki cel postawili sobie konstruktorzy Delphi.
Podstawową, ale uciążliwą dla mechanika, cechą konstrukcji ZBLN jest brak pinów ustalających, niezbędnych do prawidłowego montażu. Podczas wymiany ważne jest bowiem prawidłowe ustawienie otworów rozpylających końcówki wtrysku względem oznaczenia na obudowie pompowtryskiwacza. Nieprawidłowy montaż może doprowadzić do pogorszonych lub utrudnionych warunków pracy silnika, jak czarny dym, przedwczesna usterka filtra cząstek stałych (duża ilość sadzy), nadmierne zużycie paliwa, zbyt wysoka temperatura pracy silnika czy niestabilne, niskie prędkości obrotowe silnika.
Producent zaleca naprawę tych pompowtryskiwaczy/wtryskiwaczy w wyspecjalizowanych warsztatach Delphi Diesel Centre, które posiadają odpowiedni stół probierczy firmy Hartridge. Umożliwia on właściwe ustawienie końcówki rozpylającej wg. specyfikacji Delphi oraz wstępny docisk elementów, aby uniemożliwić ich obrót podczas ostatecznego montażu. W połączeniu z indywidualnym kodem charakterystyki dla każdego produktu Delphi, otrzymanym podczas etapu diagnostycznego, istnieje możliwość elektronicznej kontroli parametrów podczas zmiany warunków pracy silnika. Wygenerowany jednorazowo kod charakterystyki pozwala na dokładne przeniesienie informacji o sprawdzonej wydajności pompowtryskiwaczy do sterownika pojazdu, który obliczając parametry pracy do aktualnego obciążenia silnika jest w stanie zapewnić odpowiednią moc przy niższym zużyciu paliwa.
Jeśli więc do naprawy są wtryskiwacze/pompowtryskiwacze typu ZBLN firmy Delphi warto oddać je do autoryzowanego podwykonawcy. Z powodu braku odpowiednich urządzeń i wprawy, naprawa we własnym zakresie jest obaczona zbyt dużym ryzykiem.