Kierownictwo Scania Polska ma powody do zadowolenia, gdyż pojazdy tej marki sprzedają się u nas znakomicie. Do końca listopada zarejestrowano 4287 pojazdów, co daje 17,4% udziału w rynku. W rankingu marek Scania jest więc na drugim miejscu za DAF-em. Jest to istotne osiągnięcie, gdyż Scania, w przeciwieństwie do swoich konkurentów, jak DAF, Mercedes, MAN czy Iveco, oferuje wyłącznie pojazdy o DMC pow. 16 t. Czwarty rok z rzędu Scania jest liderem w sprzedaży podwozi, z udziałem rynkowym 21,4%. Jak podkreślał Harald Woitke, dyrektor generalny polskiego przedstawicielstwa, nasz kraj jest jednym z najważniejszych rynków dla Scanii.
Za główne wydarzenia tego roku uznano premierę nowych pojazdów dla budownictwa oraz dystrybucyjnych. Tak więc firma ma już kompletnie odnowioną gamę modeli i silników, chociaż w tym roku sprzedawano równocześnie dotychczas produkowany model – Streamline oraz pojazdy nowej generacji.
W naszym kraju Scania ma 11 dilerów, w tym 9 własnych, oraz 38 serwisów autoryzowanych, w tym 27 własnych. Scania niechętnie udziela autoryzacji obcym serwisom uważając, że na własne placówki ma największy wpływ. Na konferencji prasowej uznano, że liczba autoryzowanych serwisów jest wystarczająca, ale w budowie są obiekty w Mykanowie k. Częstochowy, Mławie, Świeciu i Łowiczu. Zostaną oddane do użytku w tym roku. Dużym powodzeniem wśród klientów cieszy się Centrum Napraw Powypadkowych w Białymstoku, wyposażone w nowoczesną lakiernię. Wzrasta sprzedaż kontraktów serwisowych, a w diagnostyce pojazdów coraz częściej korzysta się z systemu telematycznego.
Wzrost sprzedaży nowych pojazdów Scanii wynika m.in. z umiejętnie prowadzonej kampanii reklamowej – „zawsze na czele”. Jest ona skierowana do tych potencjalnych klientów, którzy użytkują pojazdy innych marek. Scania użycza im swoje pojazdy wraz z instruktorem ekonomicznej jazdy i wielu klientów decyduje się na zakup.
Podczas spotkania wręczono nagrodę Master Truck of the Year 2017 dla Scanii S500 przyznaną przez dziennikarzy.