Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Dobry rok dla Daimlera

2018-01-10

Daimler Trucks (marki: Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses i BharatBenz ) w pierwszych jedenastu miesiącach 2017 roku dostarczył klientom 422 500 samochodów ciężarowych, czyli o 12% więcej niż rok wcześniej.

W całym minionym roku Daimler Trucks spodziewa się poziomu sprzedaży na poziomie 465 tys. pojazdów (rok wcześniej było to 415 tys. egzemplarzy).

Znaczący wzrost sprzedaży, o 12%, Daimler Trucks odnotował na rynkach Ameryki Północnej, gdzie do końca listopada 2017 r. sprzedano 150 600 pojazdów. Z udziałem w rynku na poziomie 39,2% Daimler Trucks nadal pozostaje liderem sprzedaży w Ameryce Północnej, w segmencie średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych. Również w tak zwanym regionie UE30 (Unia Europejska, Szwajcaria i Norwegia) Daimler Trucks, w okresie od stycznia do listopada, sprzedał 73 600 pojazdów (wobec 71 100 pojazdów przed rokiem). W Niemczech marka Mercedes-Benz jest liderem rynku ciężarówek z udziałem na poziomie 36,6% (28 tys. pojazdów). Daimler Trucks zdołał potroić sprzedaż w Rosji do poziomu 7800 pojazdów. W Turcji, po słabym ubiegłym roku, ciężarowa część koncernu Daimler AG zanotowała wzrost sprzedaży o 20% – dostarczono klientom 9500 pojazdów. Spółka Daimler Nutzfahrzeuge od 1967 roku produkuje w Turcji autobusy, a od 1986 samochody ciężarowe.

W Ameryce Łacińskiej Daimler Trucks w pierwszych jedenastu miesiącach 2017 r. sprzedał 27 300 pojazdów, co oznacza wzrost o 9% względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Istotny wkład do tego wyniku miał skokowy wzrost sprzedaży w Argentynie, gdzie nabywców znalazło 5200 pojazdów (wzrost o 47%). Na głównym rynku regionu, w Brazylii, Daimler Trucks zdołał zwiększyć sprzedaż o 8%, dostarczając 12 200 pojazdów. W najbliższych pięciu latach koncern Daimler zainwestuje w Brazylii około 600 milionów euro w modernizację oferty pojazdów ciężarowych, w usługi cyfrowe oraz w oba lokalne zakłady produkcyjne.

W regionie Azji łączna sprzedaż wzrosła o 18% do poziomu 132 400 pojazdów. W Japonii w pierwszych jedenastu miesiącach roku nabywców znalazło nieco mniej, bo 40 700 pojazdów (wobec 42 000 przed rokiem). W Indonezji Daimler Trucks skorzystał na dużej dynamice wzrostu całego lokalnego rynku pojazdów ciężarowych. W pierwszych jedenastu miesiącach sprzedał 37 600 pojazdów, co oznacza wzrost o 54%.

Mimo że rynek w Indiach rozwijał się wolniej niż przed rokiem, Daimler Trucks zdołał znacznie zwiększyć sprzedaż w piątym roku od wprowadzenia marki BharatBenz. Od stycznia do listopada do klientów trafiło tu 15 200 pojazdów, co stanowi wzrost o 26%. W Chinach koncern Daimler posiada 50% udziałów w spółce joint venture Beijing Foton Daimler Automotive Co. Ltd. (BFDA), która jest producentem średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych marki Auman. Stosownie do wyraźnego ożywienia na rynku chińskim, sprzedaż ciężarówek Auman w pierwszych jedenastu miesiącach 2017 r. wzrosła o 52% do poziomu 104 600 pojazdów. Wyniki sprzedaży chińskiej spółki joint venture nie są ujęte w łącznej sprzedaży koncernowej Daimler Trucks.

W 2017 r. Daimler kontynuował prace nad elektryfikacją wysokotonażowego pojazdu Mercedes-Benz. W tym roku na drogi wyjedzie flota przedprodukcyjnych, w pełni elektrycznych, wysokotonażowych ciężarówek Mercedes-Benz do transportu dystrybucyjnego, które będą pracować w realnych warunkach u klientów.

Pod koniec roku 2017 pierwsze w pełni elektryczne, lekkie ciężarówki FUSO eCanter z produkcji seryjnej zostały przekazane klientom w USA, Japonii i w Europie. W ciągu najbliższych kilku lat FUSO planuje dostarczyć wybranym klientom w sumie 500 lekkich ciężarówek tej generacji. Rozpoczęcie produkcji wielkoseryjnej przewidziano na rok 2019. W zależności od zabudowy i rodzaju zastosowania nośność podwozia eCantera może wynosić maksymalnie 4,5 tony. Ważące około 600 kg akumulatory zapewniają zasięg powyżej 100 kilometrów. Daimler Trucks ze swoimi markami Mercedes-Benz, Freightliner i FUSO od wielu lat prowadzi prace w zakresie łączności sieciowej i zautomatyzowanej jazdy. Do tej pory na całym świecie Daimler Trucks połączył z Internetem rzeczy około 500 tys. swoich samochodów ciężarowych. W roku 2018 Daimler Trucks North America, we współpracy z dużymi klientami flotowymi, rozpocznie testowanie połączonych bezprzewodowo kolumn ciężarówek w realnych warunkach codziennej pracy przewozowej.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email