Pęknięcie tarczy hamulcowej. W jaki sposób do niego dochodzi?
Historia UNIMOG-a
2009-06-10
Produkcję seryjną Unimoga U25 z silnikiem Mercedesa o mocy 25 KM rozpoczęto w 1948 r. Pojazd, który miał napęd na obie osie, świetnie spisywał się na bezdrożach, w górach, był także używany jako ciągnik rolniczy. Ze względu na niezawodność i dobre własności terenowe był chętnie kupowany przez niemiecką armię.
W 1958 r. powstał model U25S o wydłużonym rozstawie osi (2120 mm), który zastąpiony został przez typ 401/402. Od roku 1958 w ofercie firmy pojawił się także produkowany do 1966 r. typ U411, z silnikiem o większej mocy (34 KM).
W 1966 r. opracowano nowy model „U” o zwiększonym rozstawie osi (2,9 m) i jednostkach napędowych o mocy 110 KM. W 1972 r. opracowano również typowo rolniczą wersję Unimoga o nazwie MBtrack. Wtedy też nastąpił wyraźny podział na pojazdy robocze i przystosowane do poruszania się po drogach.
W 1975 r. do produkcji wszedł typ 425 wyposażany w nowy silnik o mocy 120 KM, rozwinięty następnie o model 435 (125 KM) z rozstawem osi 3250 mm i 3700 mm.
W latach 80. następuje dalsza modernizacja Unimoga, pod kątem unowocześnienia kabiny kierowcy. Od początku pojazd wyposażany był w wyciągarkę, przystawkę odbioru mocy i napęd na wszystkie koła jezdne. Kariera Unimoga trwa dalej. W roku 2005 pojawił się nawet Unimog stuningowany przez firmę Brabus. U500 Blac Edition napędzane jest 6,4 l silnikiem o mocy 280 KM i momencie obrotowym 1100 Nm.