Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Strona główna

Kiedy więcej znaczy lepiej? Oferta Inter Cars z perspektywy Przedstawicieli Handlowych

2021-05-24

Małgorzata Smakosz

Jak się pracuje z klientami, mając w ofercie ponad 550 tys. produktów dostępnych od ręki i aż 5 mln na indywidualne zamówienie? Tak gigantyczny asortyment to idealna sytuacja dla warsztatów, ale jak z takimi ilościami indeksów radzą sobie nasi Przedstawiciele Handlowi?

Praca z klientem nie jest łatwa. Wymaga nie tylko wiedzy i znajomości branży oraz produktów, ale w dużej mierze opiera się na partnerskich relacjach. Podstawowym obszarem, w którym handlowiec musi czuć się jak ryba w wodzie, jest jednak asortyment oferowany przez firmę.

- Nie da się ukryć, że praca z tak dużą ofertą jest wyzwaniem, ale na szczęście firma zapewnia nam sprawne narzędzia pracy, którymi możemy się wspomagać, choćby Katalog Onlinemówi Grzegorz Osika, odpowiedzialny za rynek pojazdów użytkowych.

- Narzędzie, na które ja jako Przedstawiciel Handlowy czekałem z niecierpliwością to e-Catalog. Będąc u klienta mogę szybko podejrzeć jego ofertę w telefonie i nawet ekspresowo złożyć zamówienie w jego imieniu. Mechanicy bardzo cenią swój czas i każde rozwiązanie, które ułatwia im pracę jest na wagę złota – kontynuuje Waldemar Kulpiński, Przedstawiciel Handlowy ze Szczecina.

- Pamiętajmy, że każdy z moich i nie tylko moich klientów lubi mieć wybór. Dlatego cieszę się, że jadąc na wizytę, mogę porozmawiać o szerokości asortymentu – dodaje Karolina Pohl, Przedstawiciel Handlowy z filii Komorniki.

Wbrew pozorom, mnogość produktów w ofercie jest ułatwieniem pracy Przedstawicieli Handlowych. Dzięki temu są w stanie dostarczyć swoim klientom produkty, których na próżno szukać u konkurencji. Wszystkie części „pod jednym dachem” to również komfort i oszczędność czasu dla serwisu, który chce skupić się na swojej pracy, a nie szukaniu indeksów u różnych dostawców.

- Jesteśmy w grze już od tylu lat, że chyba nie ma osoby z branży, która by nas nie znała. Żaden z konkurentów nie ma w swojej ofercie tylu produktów co my, więc jeśli powiem, że zapotrzebowanie rynku pokrywamy w 99%, to nie minę się z prawdą – twierdzi Grzegorz.

- Ofertę Inter Cars oceniam bardzo dobrze. Każdy ceniony się warsztat wie, że współpracując z nami nigdy się nie zawiedzie. U nas znajdzie wszystko: od półki budżetowej po premium  – dodaje Karolina.


Jedyną stałą jest zmiana

Inter Cars tworzy rynek motoryzacyjny wspólnie ze swoimi partnerami już od ponad 30 lat. Na początku oferta firmy była o wiele skromniejsza, ale dzięki ciężkiej pracy i budowaniu relacji zarówno z dostawcami, klientami, jak i pracownikami, osiągnęliśmy pozycję niekwestionowanego lidera w branży.

- Z Inter Cars, z grupą Poznań, jestem związana od 15 lat i śmiało mogę powiedzieć, że pracuję w firmie, która konsekwentnie buduje pozycję silnego i profesjonalnego partnera biznesowego. Dzieje się tak, dlatego, że mierzymy wysoko, a mierzymy dlatego, by sprostać oczekiwaniom naszych klientów. To z nimi budujemy relacje, słuchamy i dostosowujemy się do ich potrzeb. Dlatego tak ważne, z naszego punktu widzenia, jest poszerzanie ciągle rozwijającej się oferty – mówi Karolina.

- Oferta zdecydowanie poszerzyła się na przestrzeni ostatnich lat. Wprowadziliśmy nowych producentów i nowe marki  własne, które pomagają pokryć coraz większe zapotrzebowanie klienta – dodaje Patryk Maciejewski, Przedstawiciel Handlowy z filii we Wrześni.


Kiedyś bardzo popularne były papierowe katalogi z częściami, teraz wszystkie produkty znaleźć można w systemie i takie narzędzia jak Katalog Online, czy jego mobilna wersja, e-Catalog, znacznie ułatwiają nie tylko wyszukiwanie części, ale również zamawianie i monitorowanie zamówień, czy zarządzanie płatnościami i fakturami. Zarówno klienci, jak i opiekunowie handlowi nie wyobrażają sobie pracy bez tych programów.

- Czasami podczas wizyty w serwisie klient potrafi zaskoczyć nas pytaniem, co jest zrozumiałe przy tak szerokiej ofercie. Wówczas z pomocą zawsze przychodzi dostępny pod ręką e-Catalog. Wystarczy, że mam przy sobie telefon i w wygodnej aplikacji jestem w stanie wyszukać części, złożyć zamówienie dla klienta lub sprawdzić jego status. Dostęp do pełnej bazy w każdym miejscu to duże ułatwienie naszej pracy. Często zdarza się również, że omawiam z klientem ofertę telefonicznie, wówczas wspomagam się Katalogiem Online, który pomaga szybko i przejrzyście wysłać ofertę klientowi bezpośrednio na maila. Nie sposób mieć „gotowca” w postaci drukowanego katalogu, ponieważ każda rozmowa z klientem jest inna. Każdy ma inne oczekiwania, to my musimy sprostać wymaganiom, jak i potrzebom klienta. Dlatego bardzo dużym wsparciem są dla nas nowe narzędzie w postaci mobilnej aplikacji. W przypadku wątpliwości zawsze mamy je pod ręką – mówi Karolina.

- Dzięki Katalogowi Online prezentacja produktów jest bardzo przyjemna i klient od razu ma informację odnośnie ceny i dostępności towaru. Klienci chwalą sobie to, że w jednym miejscu mają zawarte wszystko to, co może być im potrzebne, czy z doborem części, dostępności, czy choćby rozliczeń – dodaje Grzegorz.

- Prawdziwym hitem wśród klientów jest mobilna wersja wyszukiwarki części, czyli e-Catalog. Jest szybszy od standardowej wersji i można korzystać z niego praktycznie nie odrywając rąk od pracy. Większość mechaników nie ma czasu spokojnie usiąść przed komputerem, więc narzędzie które działa w każdym telefonie, to rozwiązanie wielu ich problemów. Rewolucja w dziedzinie oprogramowania dostarczanego przez Inter Cars robi na nich wrażenie – mówi Waldemar.


Szeroka oferta to tylko połowa sukcesu

Wypełnione po brzegi magazyny to tylko jeden z ważnych elementów budowania przewagi konkurencyjnej, przekładającej się na satysfakcję klientów. Równie ważna jest logistyka, stabilny łańcuch dostaw, czas ich realizacji i inne wartości dodane, które wpływają na decyzje zakupowe właścicieli warsztatów samochodowych.

- Moi klienci cenią przede wszystkim partnerstwo w biznesie. W Inter Cars stawiamy je na pierwszym miejscu, dlatego dla lojalnych partnerów biznesowych mamy szereg ułatwień i rozwiązań pomagających prowadzić biznes. Niestety warsztat to wieczna skarbonka, ciągle coś się psuje, czegoś brakuje, wówczas my jako partnerzy idziemy ramię w ramię z klientem i jesteśmy po to, aby mu pomóc. Pomagamy również w nietypowych przypadkach napraw pojazdów poprzez dostęp do infolinii ze wsparciem technicznym – mówi Karolina.

- Szerokość oferty, duże stany magazynowe, towar dostępny od ręki i krótki czas realizacji zamówień. Dodatkowo, wartością dodaną jest oczywiście Bio Service – refundacja oraz pomoc, którą obdarzamy klientów w tym ciężkim dla nich temacie. Również liczne promocje wzmagają zainteresowanie klientów. Chętnie z nich korzystają, często sami prosząc o kontakt, gdy pojawi się jakaś nowa akcja specjalna – dodaje Patryk.

Okiem klienta

Opiekunowie handlowi to nie tylko nasi ambasadorzy, ale przede wszystkim oczy i uszy każdej firmy. To od nich spływają informacje zwrotne ze wszystkich warsztatów i na tej podstawie oferta Inter Cars jest nieustannie rozwijana. Nawet jeśli klienci potrzebują nietypowej części, której nie ma na stanie, robimy wszystko, żeby ją sprowadzić.

- Zdarzają się sytuacje, że nie mamy czegoś w swojej ofercie. Są to zwykle produkty ciężko dostępne, na zamówienie indywidualne i wówczas z pomocą zawsze przychodzi opiekun produktu. Dla każdego klienta jesteśmy w stanie ściągnąć część pod zamówienie indywidualne. W ostatnim czasie często pojawiają się zapytania o trudno dostępny sprzęt wyposażenia warsztatowego. Z tym też nie mamy problemu, ponieważ jesteśmy w stanie zamówić pod klienta dopasowany do jego potrzeb sprzęt nawet taki, który nie jest dostępny w ofercie Inter Cars. Kiedy klient nas potrzebuje, zawsze stajemy na wysokości zadania – opowiada Karolina. 

Co sami klienci mówią o ofercie Inter Cars?

- Nasza oferta oceniana jest pozytywnie. Jest szeroka, a czas realizacji zamówień krótki. Te dwa elementy są szczególnie podkreślane przez klientów. Często mamy towar, który u innych dystrybutorów jest nieosiągalny oraz ludzi, którzy wspierają swoją ogromną wiedzą, są prawdziwymi specjalistami w swej dziedzinie np. w dziale agro lub autobusowym. Mamy klienta sprzedającego Terbergi, do których części są bardzo trudno dostępne. Do dziś ściągamy mu je zza granicy. Klient jest zadowolony, ponieważ kupuje je u nas w bardzo korzystnych cenach. Wcześniej zmuszony był działać na własną rękę, co zajmowało mu dużo czasu i pochłaniało sporo pieniędzy – mówi Patryk.

- Jak już wspominałam, szerokość naszego asortymentu jest bardzo duża, a klienci do wyszukiwania części mają do dyspozycji dwa pomocne  e-narzędzia: Katalog Online oraz e-Catalog. Z wyszukaniem podstawowego asortymentem radzą sobie doskonale, zdarzają się jedynie pytania dotyczące konkretnych producentów i takie, którego z nich części wybrać do danego modelu pojazdu. Dzięki pogłębianiu wiedzy, poprzez ciągłe szkolenia, jesteśmy w stanie stanąć na wysokości zadania. Sprzedawane przez nas produkty posiadają wszelkie normy i certyfikaty jakości. Nawet te z półki budżetowej są produkowane w fabrykach na najwyższym poziomie, w których każda partia przechodzi badanie jakości. Dlatego jestem pewna, że nasz klient otrzymuje produkt, który będzie spełniał jego oczekiwania i będzie bezpieczny dla końcowego użytkownika– dodaje Karolina.

Nie spoczywamy na laurach

Osiągnąć sukces to jedno, ale utrzymać pozycję lidera rynku przez wiele lat to ogromne wyzwanie. Z sukcesem je wypracowujemy , ponieważ Inter Cars stawia na nieustanny rozwój, zarówno od strony produktowej, jak i kompetencji pracowników, którzy na co dzień realizują misję firmy.

Ogromne wsparcie, zarówno ze strony pracowników, jak i klientów to klucz do sukcesu. Staramy się nie tylko wsłuchiwać w potrzeby rynku i dopasowywać naszą ofertę do zmieniających się potrzeb, ale być o krok przed innymi i przewidywać rynkowe trendy. Dzięki naszemu doświadczeniu i elastyczności, warsztaty samochodowe mogą funkcjonować bez zakłóceń nawet w trudnych czasach pandemii.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email