Data publikacji: 2021-03-15
, autor: Małgorzata Smakosz

Pracownicy najlepszą wizytówką firmy

puzzle_razem_tworzymy_wspieramy_dostarczamy_partnerskie_relacje_1_1170x658.jpg

Przedstawiciele handlowi Inter Cars stanowią ogromne wsparcie dla klientów w całym kraju. Ich praca najlepiej pokazuje, że Inter Cars to nie tylko imponująca oferta produktowa czy szeroki wachlarz usług, lecz przede wszystkim ludzie i relacje. A co o swojej pracy myślą oni sami?

Przedstawiciele handlowi Inter Cars to nie tylko pierwsza linia kontaktu z klientem. To przede wszystkim osoby, które są wizytówką firmy i o których mówi się, że są „głosem firmy, jej oczami, uszami i rękami”. Świetnie znają spółkę, potrafią ją profesjonalnie reprezentować w terenie i – co najważniejsze – są ogromnym wsparciem dla klientów.

W Inter Cars zatrudnionych są obecnie setki osób odpowiedzialnych za współpracę z warsztatami samochodowymi i sklepami motoryzacyjnymi. Ich zadaniem jest wspieranie klientów, m.in. poprzez pomoc w realizowaniu zamówień, rozwiązywanie problemów czy wychodzenie naprzeciw pojawiającym się oczekiwaniom.

Kto może zostać przedstawicielem Inter Cars? Przede wszystkim musi być to osoba, która dobrze odnajduje się w tematyce motoryzacyjnej. Równie ważny w tej pracy jest dobry kontakt z ludźmi, szacunek oraz umiejętność słuchania i rozmawiania nawet z nie zawsze zadowolonym klientem. W tej pracy partnerskie relacje to podstawa sukcesu! 

W Inter Cars pracuję już siedem lat. Na początku byłam kierowcą, a dopiero po trzech latach zostałam handlowcem. Muszę przyznać, że wcześniejsze stanowisko bardzo ułatwiło mi kontakt z klientami. Nie byłam dla nich obcą osobą, ale dziewczyną, z którą już współpracują jakiś czas, więc myślę, że i im, i mnie było o wiele łatwiej wejść potem w relacje handlowe. Nie musiałam też uczyć się od podstaw tego, czym zajmuje się firma, jaka jest struktura pracy, bo byłam do tego przygotowana – mówi Karolina Kiermaszek, Przedstawiciel Handlowy z filii Wodzisław Śląski.

Moje wesołe usposobienie i łatwość w nawiązywaniu kontaktów sprawiły, że po roku pracy na stanowisku kierowcy i magazyniera zaproponowano mi wyszkolenie się na przedstawiciela handlowego rynku osobowego. Podjęłam wyzwanie i tak na stanowisku handlowca pracuję już cztery lata – opisuje swoją drogę zawodową Olga Wasilewska, Przedstawiciel Handlowy z filii Żory.

Praca, która daje satysfakcję

W pracy spędzamy lwią część naszego życia. Bardzo ważne jest, aby poza standardowym stanowiskiem, firma stworzyła również miejsce przyjazne pracownikom. Inter Cars dokłada wszelkich starań, aby czas spędzony w pracy był nie tylko efektywny, ale również przyjemny. Atmosfera i wzajemne wsparcie są równie ważne jak profesjonalizm, rzetelność, terinowość i wsparcie! 

W Inter Cars najbardziej cenię przyjazną atmosferę i profesjonalizm. Tu każdy wie co ma robić. Co więcej, robi to z uśmiechem na twarzy. Poza tym, dzięki tej pracy mam dostęp do szkoleń i informacji, które pomagają mi w realizacji moich pozazawodowych pasji. Spotkałem tu także naprawdę sporo niezwykle ciekawych ludzi, pełnych pasji i pomysłów – mówi Krzysztof Januć, Przedstawiciel Handlowy z Rybnika.

Warto też wspomnieć o projekcie video, w który jestem zaangażowany od jego powstania i który niesamowicie  rozwija się, zdobywając wśród pracowników coraz większą popularność – dodaje.

Nieustanny rozwój

„Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”, powiedział kiedyś J. W. Goethe. Wie to również każdy handlowiec, który musi być na bieżąco ze wszystkimi nowościami z branży.

To właśnie do przedstawicieli handlowych trafiają pytania bezpośrednio od klientów i są oni traktowani często jako konsultanci i  doradcy, od których zależy sukces klienta.

Praca na stanowisku przedstawiciela handlowego wymaga nieustannego doskonalenia swoich umiejętności i poszerzania wiedzy. Na rynku jest coraz więcej pojazdów nowej generacji, które wymagają nowych rozwiązań. „Warsztatowcy” lubią nowinki, każdy z nich chce być możliwie najbliżej trendów rynkowych, dysponować odpowiednim sprzętem i poszerzać swój zakres usług. Aby być dobrym doradcą biznesowym, sami potrzebujemy odpowiednich szkoleń. Na szczęście tych w naszej firmie zdecydowanie nie brakuje – podkreśla Olga Wasilewska.

Wskazuje przy tym, że możliwość bycia na bieżąco z nowymi trendami i pozyskiwanie wiedzy od fachowców na szkoleniach Inter Cars pozwalają na zdecydowanie lepszą obsługę klienta i dobór rozwiązań pod konkretne potrzeby.

Dobre relacje to podstawa

W bardzo wymagającym i rozwiniętym otoczeniu konkurencyjnym nie da się utrzymać klienta jedynie atrakcyjną ofertą. W biznesie niezbędne jest także zbudowanie długofalowej, stabilnej współpracy opartej na wzajemnym zaufaniu. Zawsze warto pamiętać, że „sukces klientów jest sukcesem naszej firmy”, dlatego Inter Cars dokłada wszelkich starań, aby pomóc im go osiągnąć.

Zakres obowiązków opiekuna handlowego jest naprawdę szeroki. Z jednej strony mamy nasze cele, ale z drugiej – potrzeby klientów. Moja praca polega na budowaniu relacji z klientem właśnie w oparciu o znajomość tych potrzeb. Staram się zaoferować warsztatom takie rozwiązania, które pomogą im osiągać ich cele. Nie oszukujmy się, zadowolony klient to klient lojalny, dlatego zawsze staram się pomóc – podkreśla Krzysztof Januć.

Budowanie relacji to długotrwały proces. Wymaga cierpliwości, wyczucia i też często niestandardowych działań.

O każdą relację należy dbać, zwłaszcza jeśli chcemy utrzymać ją na stałym, zbudowanym na mocnym gruncie, poziomie. O kliencie należy pamiętać w każdej sytuacji, a nie tylko wtedy, gdy potrzebujemy zrealizować plan. Dbanie o dobrą relację to również pamięć o urodzinach, empatia oraz możliwość rozmowy o zwykłych codziennych sprawach. Czasem niespodzianka w postaci pączka na tłusty czwartek, czy żartu na prima aprilis umacnia relację i dodatkowo ją rozwija – wskazuje Olga Wasilewska.

Najważniejsze wartości

„Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy” – to hasło oddaje ideę, które towarzyszą Inter Cars od ponad 30 lat. Bez silnego oparcia w pracownikach, klientach i dostawcach ciężko byłoby stworzyć jedną z największych firm motoryzacyjnych na europejskim rynku.

Rodzinny biznes kultywuje najważniejsze tradycje, wprowadzając jednocześnie nowoczesne systemy i rozwiązania techniczne. Ponadto każdy z pracowników w swojej pracy kieruje się wartościami, które dla wszystkich są bardzo podobne i zgodne z polityką Inter Cars. Dla Krzysztofa najważniejsze są „autentyczność, profesjonalizm i partnerstwo”. Olga na pierwszym miejscu stawia „szczerość i lojalność”, a Karolina „wzajemny szacunek i uczciwość”. Wszyscy podkreślają, że bez tego, nie wyobrażają sobie pracy na stanowisku przedstawiciela handlowego w firmie.

To nie biura, budynki, ogromne powierzchnie magazynowe wypełnione towarem, rozbudowana sieć sprzedaży, ani nowoczesna infrastruktura informatyczna czynią Inter Cars potentatem w branży. To ludzie i relacje z nimi są największą wartością.

Celem organizacji jest bycie nie tylko dystrybutorem, ale przede wszystkim partnerem dla wszystkich swoich interesariuszy.

– Dla zdecydowanej większość naszych klientów Inter Cars jest przyjaznym partnerem w biznesie. My, handlowcy, jeśli mamy w sobie empatię i „człowieczeństwo”, również jesteśmy partnerami. Jak to mówią klienci, nie ma nic gorszego niż handlowiec, który jest stricte techniczny i nie interesuje go nic oprócz własnego zysku. Nasza praca to partnerstwo. Jeśli jest ono zachowane, wówczas czerpią z tego obie strony podkreśla Olga Wasilewska.

– Mam poczucie, że swoją osobą reprezentuję Inter Cars, więc to, jak postrzega mnie klient, jest równoznaczne z tym jak postrzegana jest nasza firma – dodaje do tego Krzysztof Januć.

Bez wątpienia, z takich przedstawicieli handlowych, będącymi również ambasadorami naszej marki, Inter Cars może być dumny!

Kampania „Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy” to najnowsze przedsięwzięcie Inter Cars. Szeroko zakrojone działania wizerunkowe aktywnie kierowane są do całej branży motoryzacyjnej w Polsce. Więcej na temat akcji znaleźć można na stronie www.wybieramintercars.com.pl