Pomiń nawigację

Układ paliwowy

Coraz bardziej surowe normy emisji spalin oraz wymagania dotyczące niskiego zużycia paliwa wiążą się z kolejnymi warunkami, do których musi się dostosować układ wtryskowy i układ sterowania pracą silnika Diesla. Aby spełnić te wymagania i uzyskać odpowiednią mieszankę, układ wytryskowy musi pod wysokim ciśnieniem wtrysnąć dokładną dawkę paliwa do komory spalania. W tradycyjnym układzie zasilania silnika Diesla wykorzystywana jest pompa rotacyjna (rozdzielaczowa), która jest stosunkowa prosta w budowie i tania w naprawie czy ewentualnym zakupie. Mimo licznych zalet układ ten stopniowo wypierają nowsze systemy wtrysku paliwa. Wynika to głównie z wysokiej emisji dwutlenku węgla na jednostkę pracy. Dla nowoczesnych systemów Common Rail charakterystyczne jest więc elektroniczne, bardzo precyzyjne sterowanie pracą wtryskiwaczy. Pozwala to na podzielenie pracy wtryskiwacza na kilka etapów, zależnych od aktualnego stanu pracy silnika. System Common Rail pozwala na osiągnięcie równiejszej pracy, niższego spalania, lepszych parametrów użytkowych oraz mniejszego hałasu i emisji spalin.

Elementy układu paliwowego - części

Najpopularniejsze marki w naszej ofercie


Seven 7StanadyneDelphiDensoBosch