Pomiń nawigację

Osprzęt silnika

Turbosprężarka jest nieodzownym elementem każdego silnika w ciągniku. Jest też przyczyną większości awarii silników. Są dwie główne przyczyny jej uszkodzeń: olej i użytkownik. Obie te przyczyny mogą się ze sobą łączyć. Świece żarowe stosowane są w silnikach wysokoprężnych i odpowiadają za wstępne podgrzanie komory spalania. W ich przypadku trzeba pamiętać o tym, aby dobierać je zgodnie z zaleceniami producenta, dokręcać odpowiednim momentem przy użyciu klucza dynamometrycznego, a także stosować smar miedziowy, zapobiegający ich zapiekaniu. Do świec żarowych potrzebne są też specjalne klucze, jeśli ktoś chciałby je samodzielnie wymieniać. Lepiej nie robić tego w przypadku najnowszych świec o bardzo cienkim przekroju. Pasek wieloklinowy z kole jest niezwykle istotny, ponieważ napędza alternator, jak również sprężarkę klimatyzacji, a czasami także inne podzespoły. Jest zbudowany tak samo jak pasek rozrządu, również wymaga odpowiedniego napięcia i podlega terminowej wymianie. Podobnie jak pasek rozrządu, pasek wieloklinowy trzeba chronić przed zabrudzeniami ze smarów, olejów oraz płynów eksploatacyjnych.
Osprzęt do silników

Najpopularniejsze marki w naszej ofercie


Marka EngitechLetrikaGarettDensoBosch