Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Wyposażenie warsztatu

Poradnik Haynes #1: Problem z rozruchem zimnego silnika

2022-08-08

Poniższym artykułem rozpoczynamy serię „Praktyczne wskazówki diagnostyczne z HaynesPro”. Ma ona na celu przybliżenie praktycznego wykorzystania aplikacji HaynesPro WorkshopData w codziennej pracy warsztatu. Sprawdź, jak przyspieszyć i ułatwić swoją pracę.

Pojazd: FIAT Punto /-Evo (199) 1.2 8V 69 2011- 2015

Problem: trudności z porannym rozruchem silnika. Jednostka napędowa gaśnie zanim się rozgrzeje, jednocześnie na desce rozdzielczej świeci się kontrolka silnika.



Rozwiązanie – z HaynesPro naprawy stają się prostsze!



Krok 1:
Technik podłącza tester diagnostyczny i znajduje jeden zapisany kod usterki: P0115. Zapisany kod zostaje usunięty. Po ponownym uruchomieniu silnika, powraca świecenie kontrolki check engine i tester ponownie wskazuje wystąpienie tego samego kodu usterki P0115.

Krok 2: Technik w aplikacji HaynesPro WorkshopData wprowadza wykryty kod usterki (P0115) i znajduje następujący opis: „Obwód czujnika temperatury cieczy chłodzącej 1/otwarty”. Technik kontynuuje czynności, wybierając właściwy układ sterowania pracą silnika.

W tym przypadku system znajduje kod usterki P0115 w jednym biuletynie dla tego pojazdu.

Technik wie, że opis kodu usterki to tylko jedna część problemu; rzeczywistą wartością dodaną aplikacji WorkshopData jest sposób, w jaki wykorzystuje ona tę informację. System wykonuje wówczas dwie czynności:

  1. Tworząc ścieżkę diagnostyczną „krok po kroku” wskazuje technikowi najbardziej logiczny punkt startowy testowania.
  2. Przeszukuje swą obszerną bibliotekę znanych rozwiązań (SmartPACK) w celu sprawdzenia, czy na ten konkretny kod usterki powoływano się w jakichkolwiek biuletynach. W tym przypadku system znajduje kod usterki P0115 w jednym biuletynie dla tego pojazdu.

Krok 3: Technik otwiera biuletyn SmartCase i stwierdza, że wiele wymienionych objawów usterki odpowiada opisowi w aucie klienta. Według tego biuletynu usterka dotyczy czujnika temperatury powietrza dolotowego – znany również jako czujnik MAP. Różni się to od opisu kodu usterki, który sugeruje, że jest ona związana z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej. Technik sprawdza czujnik temperatury cieczy chłodzącej i ustala, że był on niedawno wymieniany.

Według tego biuletynu usterka dotyczy czujnika MAP/temperatury powietrza.

Krok 4: Warsztat decyduje się postąpić zgodnie z poradą podaną w biuletynie i wykonać testowanie czujnika temperatury powietrza dolotowego, który stanowi część czujnika MAP. Technik przeszukuje WorkshopData i wybiera czujnik temperatury powietrza. Wykonuje czynności diagnostyczne i stwierdza poprawność oraz dobry stan całego okablowania do tego czujnika. Jednocześnie odkrywa przekroczenie zakresu rezystancji wewnętrznej czujnika temperatury powietrza.

Korzystając z podpowiedzi i wykresu stwierdzono przekroczenie zakresu rezystancji wewnętrznej czujnika temperatury powietrza

Krok 5: Postępując zgodnie z poradą w biuletynie SmartCASE™ technik wymienia czujnik. Po usunięciu zapisanego kodu usterki ponownie uruchamia jednostkę napędową. Po rozruchu silnika, pracuje on normalnie, a lampka ostrzegawcza gaśnie.

Postępując zgodnie z poradą w biuletynie SmartCase, technik wymienia czujnik.

Dzięki aplikacji HaynesPro WorkshopData zdiagnozowanie i naprawa samochodu trwają o wiele krócej, co gwarantuje zarówno kierowcy, jak i warsztatowi oszczędność czasu i pieniędzy.

Zapytaj o bezpłatny dostęp do licencji próbnej HaynesPro na 30 dni swojego Przedstawiciela Handlowego Inter Cars lub wypełnij formularz, aby otrzymać dostęp do bezpłatnej wersji DEMO. Wystarczy, że klikniesz TUTAJ.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email