Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Strategia Volvo Group

2018-02-28

W minionym roku Volvo Trucks sprzedało w Polsce 4356 pojazdów o DMC pow. 16 t i zajęło trzecie miejsce wśród firm dostarczających klientom ciężkie pojazdy. Z kolei Renault Trucks realizował strategię skupioną na poprawie wizerunku marki – powiedziała na konferencji Magłorzata Kulis, szefowa Volvo Grup Trucks Poland.

Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks w Polsce, uważa, że w tym roku rosnąć będzie sprzedaż podwozi w stosunku do ciągników siodłowych. Jest to spowodowane coraz większą liczbą zakupów pojazdów do obsługi rynku krajowego. Kiedyś firmy obsługujące krajowy rynek przewozów kupowały samochody używane, teraz coraz częściej decydują się na zakup pojazdów nowych – mówi Paweł Węcłowski. W minionym roku wystartowała nowa kampania 4 Poland, w ramach której Volvo Trucks zaoferowało klientom pojazdy dostosowane do krajowych przewozów oraz produkty i usługi im towarzyszące. Klientom zaoferowano też specjalną edycję pojazdów Fuel & Performance skonfigurowanych pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Uzyskano to dzięki zwiększeniu średniej prędkości samochodu przez zastosowanie dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów. Co ciekawe, jak dotąd żaden inny producent ciężarówek nie zdecydował się na wprowadzenie skrzyń dwusprzęgłowych do seryjnej produkcji.

Na konferencji zapowiedziano, że w 2018 roku wejdą do sprzedaży pierwsze pojazdy FM LNG i FH LNG zasilane skroplonym gazem ziemnym, jako ciągniki siodłowe i same podwozia, dostępne w wersji z dwiema lub trzema osiami. Modele FH LNG oraz FM LNG, wyposażone w 13-litrowe silniki, osiągają moc od 420 do 460 KM i pracując w obiegu Diesla są zasilane dwupaliwowo – olejem napędowym i gazem ziemnym. W minionym roku otworzono nowy autoryzowany serwis Volvo Trucks w Bełku (województwo śląskie). Stacja ma autoryzację na świadczenie usług serwisowych i sprzedaż oryginalnych części zamiennych Volvo, ale realizuje również w pełnym zakresie naprawy powypadkowe.

Na konferencji prasowej podkreślono, że 2018 to rok dwóch ważnych jubileuszy, 90-lecia Volvo Trucks oraz 25-lecia najpopularniejszego modelu Volvo FH. Na obie te rocznice zostaną przygotowane specjalne edycje pojazdów. Ponadto zaplanowano trzecią odsłonę programu profesjonalni kierowcy, której celem jest podnoszenie kwalifikacji przyszłych zawodowych pracowników transportu. W tym roku po raz kolejny zostaną zorganizowane bezpłatne kursy doszkalające dla osób posiadających prawo jazdy, ale nie mających odpowiedniego doświadczenia w prowadzeniu zestawów drogowych. Po rocznej przerwie powróci konkurs dla kierowców „Volvo Trucks Driver Challenge”. Konkurs wystartuje w marcu i będzie otwarty dla wszystkich kierowców zawodowych, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, którym jeżdżą. Polski finał konkursu odbędzie się 14 czerwca, finał światowy zaplanowano na wrzesień.

Renault Trucks nie wiedzie się tak dobrze, jak Volvo, mimo tego francuska marka zalicza miniony rok do bardzo udanych. Dowodem jest 9,2% przyrost sprzedanych pojazdów – największy na rynku pojazdów o DMC pow. 16 t. W minionym roku Renault realizował strategię skupioną na poprawie wizerunku marki, natomiast w najbliższych miesiącach tajną bronią producenta mają być samochody gamy T z silnikiem 13-litrowym, 440 KM i kabiną Sleeper Cab. Renault Trucks chce rozwijać w Polsce swoją ofertę dystrybucyjnych pojazdów z napędem gazowym oraz pojazdy z segmentu budowlanego, szczególnie 4-osiowych gamy K. Zamierza też wprowadzić ofertę „nowych” samochodów używanych. Używane pojazdy Gamy T trafiają do fabryki Renault Trucks i są poddawane modyfikacji. Obejmuje ona zmianę opon, przełożenia tylnego mostu, zawieszenia, siodła, oprogramowania skrzyni biegów, a także zmiany estetyczne w wyglądzie kabiny. Oczywiście samochód jest „odbudowywany” tzn. wszelkie wymagające tego elementy są wymieniane na nowe. W ten sposób przygotowany pojazd gamy T upodabnia się nieco do samochodu gamy C, stając się doskonalą ofertą dla rynku pojazdów budowlanych. Inter Cars posiada bogatą ofertę części zamiennych do pojazdów Volvo i Renault, które cieszą się sporym zainteresowaniem na rynku pojazdów używanych.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email