Rynek ciężarówek w styczniu
Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w styczniu zarejestrowano w naszym kraju 1865 nowych samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,6. i aut 2 296 używanych.
Wbrew oczekiwaniom liczba używanych ciężarówek sprowadzana do Polski wcale nie maleje – w porównaniu ze styczniem 2017 r. wzrosła o 11,5%, a w stosunku do grudnia 2017 r. – aż o 23,4%. Dlatego warto zainteresować się ofertą części zamiennych Inter Cars do pojazdów użytkowych. Jest ona kompletowana w taki sposób, by części potrzebne do wykonania jednej naprawy można było nabyć u jednego dystrybutora. Skraca to znacznie czas poświęcony na skompletowanie wszystkich produktów niezbędnych do usunięcia awarii.
W grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 tony styczniowy wynik jest lepszy od ubiegłorocznego aż o 22,4%. Wydaje się, że utrudnienia administracyjne związane z rejestracjami pojazdów obserwowane od połowy listopada 2017 roku zostały już opanowane. Styczeń jest siódmym miesiącem ze wzrostem rejestracji nowych ciężarówek. Rozwojowi rynku sprzyja nie tylko ogólnie dobra koniunktura w gospodarce, ale też dobre wyniki w transporcie i gospodarce magazynowej, czy poprawiająca się skłonność do inwestycji. Według GUS w ubiegłym roku zarobkowym transportem samochodowym przewieziono 245,3 mln ton ładunków, tj. o 11,9% więcej niż w roku 2016. Potencjał przewozowy zwiększył się również o 11,9% w skali roku. Rynek nowych pojazdów już się jednak nasyca. Odzwierciedla to umiarkowany wzrost 2017 roku na poziomie 3,9%, podczas gdy w 2016 r. wynosił on 18,7%, a w 2015 – aż 26,7%.
W styczniu 2017 roku rejestracje podwozi (kompletnych lub skompletowanych) wyniosły 451 sztuk. Natomiast ciągników samochodowych zarejestrowano 1 414 sztuk (+11,4% r/r). W styczniu najwięcej ciągników zarejestrował DAF (399), na drugim miejscu uplasowała się Scania (289), a na trzecim MAN (269).
Rejestracje samochodów najcięższych o DMC pow. 16 t. wyniosły w styczniu 1 704 szt. Było to więcej o 20,4% niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca w tej grupie zajęły: DAF (448), Scania (343) i MAN (334). Z zainteresowaniem będziemy śledzić rozwój rynku pojazdów użytkowych – za kilka lat pojazdy te trafią bowiem do warsztatów niezależnych.