W grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 ton, w listopadzie zarejestrowano 2 202 szt. Było to mniej niż rok wcześniej (-7,6%) i miesiąc wcześniej (-18,8%; -511 szt.). W tym miesiącu zarejestrowano też 2 302 (-4,0% r/r; -10,6% m/m) używane samochody ciężarowe sprowadzone z za granicy.
W listopadzie rejestracje nowych podwozi (kompletnych lub skompletowanych) wyniosły 412 szt. Był to jeden z niższych miesięcznych rezultatów w tym roku. Natomiast ciągniki samochodowe również przyhamowały i zarejestrowano ich 1 790 szt. – to poziom wyższy (o 69 szt.) od średniego osiągniętego do października w ich grupie (1721). W ostatnim miesiącu najwięcej ciągników zarejestrowała Scania (347 szt.). Drugie miejsce zajęły ex aequo z liczbą 342 szt. DAF i MAN. Trzecią lokatę zajął Mercedes-Benz z liczbą 280 wydanych sztuk. Samochodów najcięższych o DMC pow. 16 ton zarejestrowano w listopadzie - 2 036 szt. Było to mniej o 6,3% (-138 szt.) niż przed rokiem i mniej o -18% niż przed miesiącem (-448 szt.). Pierwsze miejsca w tej grupie zajęły: Scania (395 szt.), MAN (384 szt.) i DAF (372 szt.), a za nimi Mercedes-Benz (319 szt.).
Od początku roku zarejestrowano 24 657 samochodów ciężarowych pow. 3,5 ton, a wzrost wyniósł 1,7% w skali roku. W całej grupie było 19 002 ciągników i ich liczebność zmniejszyła się, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r., o 203 szt. (-1,1%). Przybyło też w tym samym czasie 5 655 kompletnych lub skompletowanych podwozi (+12,4%; +626 szt.).
W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 ton od początku roku najwięcej pojazdów wydał DAF 4 680 szt. Następna na liście jest Scania (4 287 szt.), która poprawiła wzrost do 3,2% w skali roku. Za nią jest MAN po wydaniu 4 189 szt. (-2,3%). Na czwartym miejscu – Mercedes-Benz (3 831 sztuk), ze wzrostem +3% w skali roku, a na piątym Volvo (3 735 szt.). Firmy rejestrujące na regon objęły 90,7% rynku, wśród nich zasadniczą część stanowiły prowadzące leasing czy CFM, na które przypadło 75,9% rynku wobec ich udziału rok wcześniej 75,8%.
Wśród samochodów najcięższych o DMC od 16 ton, po listopadzie kolejność w ogólnym rankingu jest podobna, jak miesiąc wcześniej – pierwszy DAF z 5,5% wzrostem (4 626 szt.), druga Scania (4 287 szt.) ze wzrostem o 3,2%. Dalej zmiana – na trzecim miejscu jest MAN ze spadkiem 3,4% (3 723 szt.) i tuż za nim Volvo (3 719 szt; -3,7%;). Pierwszą piątkę zamyka Mercedes-Benz (3 480 szt.), który w grupie pojazdów najcięższych wypracował wzrost 3,4% w skali roku.