Pęknięcie tarczy hamulcowej. W jaki sposób do niego dochodzi?
Przekładnia TraXon - odpowiedź na Euro 6
2022-08-12
Wraz z wprowadzeniem normy Euro 6, oszczędność paliwa w układzie napędowym nabrała jeszcze większego znaczenia niż dotychczas. Nowa przekładnia TraXon została specjalnie zaprojektowana, aby sprostać temu wyzwaniu, przynosząc korzyści zarówno kierowcy, jak i właścicielowi floty.
Wrażenie robią nie tylko kompaktowa konstrukcja i płynna praca. Wysoka sprawność mechanicznej sekcji przekładni przenosi generowaną moc silnika bezpośrednio na oś napędową, praktycznie bez żadnych strat. Wyjątkowa rozpiętość przełożeń zapewnia w przekładni TraXon zachowanie mocy bez utraty wydajności. Łącze GPS pozwala precyzyjnie śledzić położenie pojazdu na trasie. Umożliwia to wykorzystanie efektywnych i oszczędzających paliwo funkcji oprogramowania.
Zamontowane na wałku sprzęgłowym sprzęgło ConAct przełącza biegi z wyjątkową szybkością, precyzją i płynnością. Dzięki nowoczesnej obudowie i ulepszonej konstrukcji wnętrza, przekładnia TraXon jest o 6 dB – czyli o jedną trzecią – cichsza od swojej poprzedniczki. Wybór przekładni ZF TraXon to świadoma decyzja, która pozwala skutecznie obniżyć koszty eksploatacji i emisję spalin. Dzięki wysokiej jakości (przekładnię TraXon zaprojektowano, mając na uwadze bardzo dużą liczbę cykli zmiany biegów i pracy sprzęgła) układ przeniesienia napędu pozwala ograniczyć do minimum nie tylko koszty eksploatacyjne, ale również koszty serwisowania, przez cały okres użytkowania.
Zalety przekładni TraXon:
- Wejściowy moment obrotowy do 3400 Nm
- 12 lub 16 biegów do jazdy w przód
- Do 4 biegów wstecznych
- Strategia prowadzenia PreVision GPS
- Najwyższy stosunek momentu obrotowego do masy 12,83 Nm/kg (wersja 12-biegowa)
- Największa rozpiętość przełożeń (DD 16,69-1,00 / OD 12,92-0,77)
- Najwyższa wydajność (99,7%)
- Wyjątkowo cicha praca, nawet o 35% (-6 dB w porównaniu do AS Tronic)
- Wysoka wytrzymałość (czas eksploatacji do 1,6 miliona kilometrów przebiegu)