Dział wsparcia technicznego TEXA kilkakrotnie spotkał się z nietypowym problemem w układzie Denoxtronic 2 występującym w Renault Magnum.
Układ Denoxtronic 2 zbudowany jest z modułu głównego, w którym znajduje się szereg czujników, pompa płynu, sterownik układu, zbiornik na AdBlue oraz wtryskiwacz zamontowany bezpośrednio w układzie wydechowym. Tester diagnostyczny wskazał usterkę mechaniczną zaworu kierunkowego AdBlue. Wydawała się prawdopodobna, gdyż w momencie włączenia zapłonu w samochodzie system powinien przeprowadzić szereg automatycznych testów, co jest potwierdzone słyszalnymi dźwiękami załączenia pompy i elektrozaworów. W tym przypadku niestety nic nie było słychać.
Po demontażu i otwarciu modułu głównego, okazało się, że do wnętrza przedostał się płyn AdBlue. Było to spowodowane uszkodzeniem zaworu powrotnego płynu. Płyn ten jest elektrolitem powodującym niekontrolowany przepływ prądu pomiędzy elementami, dlatego pojawiają się różnego rodzaju błędy. Po wymyciu wnętrza modułu oraz sterownika wodą destylowaną i ponownym podłączeniu, system zaczął normalnie pracować. Niestety radość mechanika nie trwała długo i po jeździe próbnej problem powrócił. Mimo wymycia doszło do przeniknięcia AdBlue do wtyczek i przewodów elektrycznych, na skutek czego wiązka elektryczna została trwale uszkodzona. Naprawa w tym przypadku polegała na wymianie zaworu powrotnego, wymyciu elementów wewnętrznych oraz wymianie wiązki elektrycznej wewnątrz modułu.