Nowy Stralis X-Way
Iveco wprowadziło na rynek model Stralis X-Way, obejmujący nową gamę wersji zaprojektowanych na potrzeby logistyki budowlanej oraz transportu miejskiego.
W pojazdach z nowej serii X-Way zastosowano konstrukcję modularną, co jest atutem w sektorze przewozów specjalizowanych. Dzięki tej elastyczności Stralis XWay ma sprawdzić się w wielu różnych zastosowaniach - od lekkiej wywrotki do betonomieszarki. Konstruktorom udało się też obniżyć masę własną pojazdu. Oferta konfiguracji obejmuje wersje 2 i 4osiowe, a także 8x4 tridem, podwozia oraz ciągniki, różne skrzynie biegów i przystawki odbioru mocy (w tym PTO montowaną między silnikiem a skrzynią biegów). Do wyboru są trzy silniki: Cursor 9, Cursor 11 (nowość w wersjach 6x4 i 8x4) oraz Cursor 13 i trzy skrzynie biegów: manualna, automatyczna Allison oraz zautomatyzowana ZF HI- TRONIX z 12 lub 16 przełożeniami.
Stralis XWAY jest oferowany w trzech konfiguracjach wysokości zawieszenia dopasowanych do różnych potrzeb klientów. Konfiguracja On, przewidziana głównie do jazdy szosowej, gdzie liczy się jak najlepsza widoczność i wygodny dostęp do kabiny, teraz występuje także w wersjach wieloosiowych. Konfiguracja Off z pełną homologacją terenową zapewnia osiągi i mobilność poza utwardzonymi drogami. On+ to konfiguracja pośrednia, przeznaczona dla klientów oczekujących połączenia charakterystyki szosowej i terenowej. Samochód wyposażono w nowy, hydrostatyczny napęd przednich kół przydatny w trudnym terenie. Pojazd oferowany jest z kabiną krótką AD z niskim dachem, kabiną sypialną AT z niskim lub średnim dachem oraz komfortową kabiną sypialną AS HIWay. Producent twierdzi, że nowy X-Way wyróżnia się niskimi całkowitymi kosztami posiadania. Iveco przeżywa dobry okres. Nareszcie, po wielu latach świat docenił napęd gazowy, na rynku ceniony jest dalekobieżny Stralis i dostawczy Daily. Teraz przyszła kolej na wersję X-Way.