W 2017 r. w Unii Europejskiej zarejestrowano 367 102 samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t. Ocenia się, że europejski rynek jest „stabilny”, gdyż w porównaniu do 2016 r. nastąpił nieznaczny spadek sprzedaży (-0,2%). Największe wzrosty sprzedaży odnotowano w takich krajach, jak: Francja (+6,5%) i Włochy (+4,5%), podczas gdy rejestracje ciężarówek spadały w Wielkiej Brytanii (-7,1%) i Niemczech (-0,9%).
Rynek ciężkich samochodów ciężarowych o DMC pow. 16 t. wzrósł nieznacznie o +0,5%, do 297 171 nowych pojazdów. Najwyższy wzrost odnotowano we Włoszech (+8,4%), następnie we Francji (+6,9%) i Niemczech (+1,4%). Popyt spadł w Wielkiej Brytanii (-7,9%) i Hiszpanii (-0,6%).
W Unii Europejskiej w minionym roku zarejestrowano prawie 2 miliony nowych samochodów dostawczych, więcej o 3,9% w porównaniu z rokiem 2016. Największe wzrosty wystąpiły w: Hiszpanii (+15,5%), Francji (+7,1%) i Niemczech (+4,9%), podczas gdy popyt spadł w Wielkiej Brytanii (-3,6%) i we Włoszech (-3,4%).
Unijny rynek autobusów i autokarów zmniejszył się nieznacznie (-0,5%) i wyniósł 40 515 nowych pojazdów. Popyt spadł w Wielkiej Brytanii (-18,8%) i we Francji (-4,0%), podczas gdy znacząco wzrosły rejestracje we Włoszech (+20,3%) i Hiszpanii (+6,9%).
Okazuje się, że rosnący rynek w Polsce na tle unijnych krajów wypada całkiem nieźle, chociaż ilościowo daleko nam do Niemiec czy Francji. Dla strategów ważne są jednak rynkowe trendy. Za tymi nadąża Inter Cars wciąż poszerzając ofertę części zamiennych do tych pojazdów.