Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Łatwiejsze badanie hamulców

2018-11-02

CARTEC przedstawia urządzenie do badania układów hamulcowych pojazdów o nacisku do 16 t/oś w wersji bezkanałowej.
Nowe urządzenie rolkowe proponowane przez firmę CARTEC to kompaktowa konstrukcja do zabudowy w posadzce, pozwalająca na badanie samochodów ciężarowych, przyczep, naczep, ciągników rolniczych, autobusów, ale także samochodów osobowych i dostawczych. Urządzenie zabezpieczone jest „ocynkiem ogniowym”, a silniki napędowe wykonane są w wersji „bryzgoszczelnej”, co pozwala na instalację urządzenia na zewnątrz.


W zestawie z urządzeniem rolkowym do badania hamulców znajdują się:
  1. zestaw dwóch kompletów rolek hamulcowych BDE 4504 (DMS – system pomiarowy tensometryczny, silniki zabezpieczone przed wpływem wilgoci i wody, rolki pokryte tworzywem nieścieralnym – kruszywo kwarcytowe, które posiada bardzo dobrą przyczepność, a równocześnie nie niszczy w żaden sposób ogumienia, co ma miejsce przy stosowaniu metalowego (bolcowego) pokrycia rolek,
  2. szafa sterująco-zasilająca,
  3. wyświetlacz diodowy wraz z zegarami pomiarowymi oraz zestawem lamp kontrolnych,
  4. centralna jednostka sterująca (PC/WIN, z oprogramowaniem CARTEC- BDE w wersji polskojęzycznej, z drukarką i monitorem zabudowane w oryginalnej szafie),
  5. pilot bezprzewodowego sterowania.

Urządzenie pozwala na dokonywanie pomiarów:
  • pojedynczo każdego z kół,
  • poszczególnych osi,
  • w trybie ręcznym lub automatycznym.

Wyniki pomiarów w trakcie badania mogą być odczytywane na tablicy zegarowej i na monitorze. Po wykonaniu badań można uzyskać je w formie:

  • wydruku urzędowego, który uwzględnia siły hamujące, różnice sił, owalizację, opory toczenia itp.,
  • wydruku graficznego uwzględniającego wydruk urzędowy oraz dodatkowo drukującego zwykłe wykresy graficzne,
  • oraz wykresów graficznych funkcji Z = f (PM), czyli zróżnicowania skuteczności układu hamulcowego (w funkcji ciśnienia sterowania PM) w zależności od obciążenia pojazdu (pełny/pusty) oraz w rozbiciu na pojazd ciągnący i ciągnięty,
  • wydruku listingowego, obrazującego wartości sił hamujących koła lewego i prawego w funkcji „kroczącej” wartości ciśnienia sterowania PM.

Dane techniczne:

Maksymalny nacisk na oś 16 t
Zakresy pomiarowy 0-8.000 N lub 0-40.000 N
Prędkości pomiarowe 2,7/5,4 km/h
Silniki o mocy 2x11 kW
Średnica rolek 204 mm
Rozstaw pomiarowy kół 952- 2922 mm


Wymiary urządzenia:

Szerokość 3160 mm
Długość 920 mm
Głębokość 350 mm

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email