Pomiń nawigację
Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Laboratoryjny Renault

2017-12-13

Pojazd laboratoryjny Urban Lab 2, skonstruowany przez Renault Trucks, otrzymał nagrodę Niskoemisyjnego Układu Napędowego. W transporcie dystrybucyjnym doceniony został napęd hybrydowy z udziałem silnika Diesla.

- Diesel skutecznie odpowiada na potrzeby sektora transportu towarowego. Urban Lab 2 wskazuje na wciąż niewykorzystany potencjał, który tkwi przede wszystkim w technologii hybrydowej - twierdzi François Savoye, dyrektor ds. strategii efektywności energetycznej w Renault Trucks.

Urban Lab 2 nie zostanie wdrożony do produkcji, gdyż jest to studium doświadczalnego samochodu do dystrybucji miejskiej i regionalnej. Został zaprojektowany na bazie 19-tonowego modelu Renault Trucks D WIDE Euro 6 diesel. Zadziwiające jest to, że napęd hybrydowy jest w istocie tzw. mikrohybrydą – odzyskiwana podczas hamowania energia jest magazynowana w akumulatorze i służy do napędu osprzętu elektrycznego. Pojazd nie może być więc napędzany silnikiem elektrycznym, ale jak deklaruje producent, zużycie paliwa silnika Diesla zmniejszono o 13%. Oszczędności uzyskano dzięki stosowanym od lat rozwiązaniom, jak system start-stop, osłony aerodynamiczne czy ogumienie o obniżonych oporach toczenia.

Konkurentem Renault jest dystrybucyjny Mercedes-Benz eTruck, będący również pojazdem doświadczalnym. Mercedes ma napęd wyłącznie elektryczny (zasięg 200 km). Oczywiście eTruck również został obsypany nagrodami, zapewne przez zwolenników elektryczności.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email