Daimler inwestuje w rynek brazylijski
Brazylijska spółka córka koncernu Daimler – Mercedes-Benz do Brasil – zainwestuje w kolejnych 5 latach blisko 600 milionów euro w branżę pojazdów użytkowych. Wygląda na to, że niemiecki producent szuka nowych rynków zbytu.
Inwestycje obejmą zmodernizowanie gamy pojazdów, usługi cyfrowe oraz unowocześnienie dwóch fabryk w São Bernardo do Campo i Juiz de Fora. Od 2010 roku Daimler zainwestował w brazylijski rynek około miliarda euro.
- Wierzymy w rynek pojazdów użytkowych w Brazylii i dalej inwestujemy w naszą obecność w tym regionie. Prawie połowa wszystkich pojazdów użytkowych na brazylijskich drogach ma ponad 20 lat. Te pojazdy należy wymienić – mówi Martin Daum, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za działy Daimler Trucks i Daimler Buses.
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i spadków na rynkach pojazdów użytkowych w ubiegłych latach, Mercedesowi udało się w Brazylii zwiększyć swoje udziały w segmencie samochodów ciężarowych i dostawczych. Według dostępnych danych, Mercedes-Benz Trucks pozostaje nadal numerem 1 na najważniejszym rynku Ameryki Łacińskiej z udziałem w wysokości 29,4%. Również Mercedes-Benz Vans zwiększył swój udział w segmencie dużych samochodów dostawczych do 32,9%. Pozycję lidera na rynku obronił Daimler Buses, osiągając udział w rynku na poziomie 49,1%. Produkty Mercedesa z Brazylii cieszą się coraz większą popularnością także w sąsiednich krajach Ameryki Południowej, w krajach Środkowego Wschodu i Północnej Afryki. Mercedes-Benz do Brasil wyeksportował w tym roku już blisko 10 tys. pojazdów, o 27% więcej w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Z reguły praktyka producentów pojazdów polega na tym, że produkcję schodzącego z europejskiego rynku modelu rozpoczyna się w tych krajach, gdzie normy czystości spalin są mniej rygorystyczne niż na Starym Kontynencie. Przykładem są kraje Ameryki Południowej czy północnej Afryki. Dzięki temu producent nadal wytwarza stary model pojazdu i inkasuje zyski, a zamorskie kraje cieszą się, że otrzymują produkt nowocześniejszy od dotychczasowych. O ochronie powietrza, ociepleniu klimatu i podobnych sloganach nikt poważnie nie myśli.