Strategia marketingowa DAF Trucks Polska kładzie duży nacisk na dialog ze społecznością, słuchanie głosu obecnych i potencjalnych klientów, ale też aktywizację fanów – pasjonatów pojazdów ciężarowych. Uznano, że najlepsze do realizacji tych celów będą media społecznościowe. Obecnie DAF Trucks Polska jest obecny na Facebooku, Google+, LinkedIn, YouTube oraz Instagramie. Największą społeczność stanowią fani na Facebooku – w listopadzie ich liczba przekroczyła 20 tys. Dla DAF Trucks Polska od liczby fanów jeszcze ważniejszy jest współczynnik zaangażowania, który wynosi prawie 30% (średnia globalna: 6-10%).
W 2018 roku tego typu działania będą kontynuowane, a w jeszcze większym stopniu swoją aktywność w sieci firma opierać będzie na content marketingu – w tym na contencie video. Ciekawe, czy strategia ta przełoży się na wzrost sprzedaży nowych pojazdów tej marki.
Jednocześnie DAF udostępnił dla swoich klientów nowoczesną aplikację 3D Truck Configurator, która umożliwia skonfigurowanie on-line pojazdu marki DAF odpowiedniego do potrzeb klienta. 3D Truck Configurator pozwala mu na stworzenie pojazdu właściwego do rodzaju transportu, jakim zajmuje się. Aplikacja podpowiada wybranie odpowiedniego typu pojazdu, wyposażenie go w niezbędne do danego transportu systemy, komponenty, akcesoria i opcje, po czym pozwala na obejrzenie skonfigurowanego pojazdu w 3D w wersji 360⁰. Klient ma dwie możliwości konfigurowania pojazdu. Według modelu, klikając w zakładkę „odkryj”, albo według rodzaju transportu, klikając w zakładkę „pomoc”, gdzie system podpowie najlepsze rozwiązanie jeżeli chodzi o serię, konfigurację osi czy typ kabiny. Po zapisaniu konfiguracji pojazdu klient otrzymuje indywidualny numer identyfikacyjny, z którym może zgłosić się do dilera.