Pęknięcie tarczy hamulcowej. W jaki sposób do niego dochodzi?
Dookoła świata
2009-03-24
W tę daleką podróż wybrało się dwoje śmiałków jadąc 33-letnim wozem strażackim Magirus Deutz 170D11FA z 1975 r.
Pierwszy etap wyprawy wiedzie z Niemiec do południowo-wschodniej Azji, aż do Singapuru. Wóz strażacki wyposażony jest w specjalne opony Goodyear Omnitrac MSD DuraSeal z wbudowanymi uszczelniaczami. Bo jak się łatwo zorientować, właśnie Goodyear jest sponsorem wyprawy.
Przypomnijmy, że bieżnik opon DuraSeal ma dodatkową warstwę ze specjalnej, żelowej mieszanki kauczuku. Przy uszkodzeniu opony przez gwóźdź lub inny ostry przedmiot, żel zatyka otwór, tworząc swego rodzaju szczelny korek. Goodyear DuraSeal szczelnie zatyka także cały kanał powstały po wyciągnięciu gwoździa. Materiał uszczelnia otwory do sześciu milimetrów średnicy. Pozwala to kierowcom kontynuować jazdę i korzystać z opony, dopóki nie będzie możliwa jej naprawa lub bieżnikowanie.
Podczas badań, opona Goodyear DuraSeal wytrzymała 51 przebić pistoletem do wbijania gwoździ bez utraty ciśnienia powietrza.
Goodyear sprzedaje takie opony już od pewnego czasu, ale w trudnych czasach warto się dodatkowo promować.