Działalność przemysłową słupska Scania rozpoczęła w październiku 1992 r. Utworzono wówczas spółkę joint venture o nazwie Scania Kapena S.A., w której Scania była głównym udziałowcem. Od maja 1993 r. w fabryce montowano ciągniki siodłowe, a w kolejnym roku został zbudowany pierwszy autobus. W 2002 r. Scania stała się jedynym udziałowcem firmy. W tym samym okresie wszystkie linie produkcyjne zostały przestawione wyłącznie na produkcję autobusów. W 2003 roku zmieniła się nazwa spółki na Scania Production Słupsk S.A.
Ważnym momentem w historii firmy był 2007 r., kiedy rozpoczęto produkcję autobusów międzymiastowych OmniLine oraz montaż silników Euro 5. Moce produkcyjne zakładu zostały znacznie zwiększone w 2010 r. dzięki kompletnej przebudowie linii produkcyjnej. Od tego czasu w fabryce można montować 1500 pojazdów rocznie. W 2012 r. uruchomiono produkcję autobusu miejskiego Scania Citywide.
Od chwili rozpoczęcia produkcji do końca listopada 2017 roku w fabryce wyprodukowano w sumie 7000 autobusów. W zakładzie jest zatrudnionych 500 pracowników.
Autobusy Scania ze Słupska, które trafiły na polski rynek, jeżdżą głównie na ulicach Warszawy, Krakowa, Stargardu Gdańskiego, Opola i Słupska. Na świecie można je spotkać m.in. w Szwecji (Sztokholm, Uppsala, Råstad, Őstersund), Norwegii, Hiszpanii, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech we Włoszech oraz w Chinach. Wiele z nich to pojazdy hybrydowe.