Elektryczna jazda od Inter Cars i ZF Aftermarket!
Brak mocy i tryb awaryjny w Volkswagenie Golfie 7 z silnikiem Diesla 2.0 TDI
2022-09-07
Volkswagen Golf 7 z silnikiem Diesla 2.0 TDI przyjechał do serwisu w trybie awaryjnym, z wyraźnym brakiem mocy. W pamięci błędów odczytano komunikat: „Niska skuteczność katalizatora NOX”. Samochód wyposażony był w system SCR redukujący ze spalin tlenki azotu, więc przystąpiono do diagnostyki auta właśnie pod tym kątem. Po skasowaniu błędów, usterka pojawiała się ponownie w trakcie jazdy. W tym momencie serwis podjął decyzję skorzystania z porady infolinii technicznej.
Co sprawdzono w Volkswagenie Golfie 7 po zaleceniach naszego eksperta?
Po konsultacji z doradcą technicznym na infolinii, wykonano test zaworu wtryskującego płyn AD Blue do układu wydechowego. Zgodnie z zaleceniem konsultanta, zdemontowano wtryskiwacz podłączony do jednego z elementów wydechu, a następnie wykonano test przy pomocy komputera diagnostycznego. Ilość wtryśniętego płynu okazała się być właściwa i zgodna zaleceniami serwisowymi.
Co było przyczyną usterki w silniku Diesla 2.0 TDI?
Podczas drugiej konsultacji, ekspert zalecił sprawdzenie jakości płynu AD Blue. Okazało się, że ma on niebieskawy kolor. Finalnie, przyczyną problemu była pomyłka osoby, która wcześniej uzupełniała płyn. Do zbiornika na płyn AD Blue zalała ona płyn do spryskiwaczy.
Więcej informacji na temat infolinii: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/aktualnosci/zadzwon-do-eksperta/
Czytaj także:
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach w Audi A4 B7 2.0 TDI PD z 2006 roku
ADAS od podstaw z TEXA - #1 Nowe wyzwanie dla warsztatów, czyli jak to się zaczęło
Philips ostrzega: Uwaga na wyrób żarówkopodobny