Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars
  1. Ciekawe przypadki

Infolinia ekspercka dla mechaników – realna pomoc przy naprawie auta

2022-10-03

Infolinia ekspercka Inter Cars działa we współpracy z firmą BETiS od 2020 roku. To nasza wspólna inicjatywa, dzięki której mechanicy mogą uzyskać realną pomoc przy naprawach. Z infolinii korzysta około 500 warsztatów. Aby przekonać się jak działa to narzędzie z punktu widzenia mechaników, zapytaliśmy właściciela niezależnego serwisu Q SERVICE CASTROL KLIMCZAK, który korzysta z tej usługi. Warsztat specjalizuje się w serwisie klimatyzacji oraz w skomplikowanych naprawach tego układu.
Wywiad infolinia ekspercka
Wywiad infolinia ekspercka

Artur Kuśmierzak: Jak długo prowadzi Pan warsztat i od kiedy korzysta Pan z infolinii eksperckiej?

Stefan Klimczak: Warsztat prowadzę od 2006 roku, zajmujemy się zarówno prostymi naprawami, jak i tymi najbardziej skomplikowanymi, takimi jak remont silnika. Nie boimy się wyzwań, bo motoryzacja to nasza pasja. Nie ograniczamy się też do jednej marki, naprawiamy samochody wszystkich producentów, ale nie starsze niż 10 lat. Z infolinii eksperckiej korzystam, zarówno ja jak i moja żona Anna od 2020 roku.

AK: Jak dowiedział się Pan o naszej infolinii eksperckiej?

SK: Z kilku źródeł. Widziałem informacje na ten temat w mailu, który dostałem od Inter Cars. Mówił mi o tym również Wasz przedstawiciel handlowy. Po rozmowie z nim uzupełniłem formularz na Waszej stronie.

AK: Jak w praktyce wykorzystuje Pan i pracownicy wsparcie ekspertów technicznych?

SK: Z infolinii eksperckiej korzystam zarówno ja, jak i moi pracownicy. W warsztacie zdarzają się sytuacje, w przypadku których – pomimo kilkunastu lat doświadczenia – mamy pewne wątpliwości jak rozwiązać dany problem w aucie. Wtedy z pomocą przychodzi infolinia ekspercka.

Warsztat samochodowy

AK: Czy dzwoni głównie Pan, czy korzystają też pracownicy?

SK: Z tym bywa różnie, jednak w dużej mierze z infolinii korzystają głównie pracownicy. To zależy od danej sytuacji i od tego czy przy naprawie, w którą jestem bardziej zaangażowany, pojawił się problem. Z wieloma z nich radzimy sobie sami, ale w niektórych przypadkach infolinia pozwala w znaczący sposób skrócić czas naprawy.

AK: Jak Pan przekonał swoich mechaników, że korzystanie z pomocy zewnętrznych specjalistów to dobry pomysł?

SK: Szczerze mówiąc nie musiałem ich przekonywać. Pracujący u mnie w warsztacie mechanicy mają otwarte głowy i od początku sami chętnie korzystają z pomocy infolinii eksperckiej. Pomimo dużego doświadczenia, mamy też świadomość, że nie warto wyważać otwartych drzwi. Dzięki temu, że Inter Cars oferuje taką usługę, my możemy dodatkowo się podszkolić. Szczególnie pod kątem diagnostyki samochodowej.

AK: Komu poleciłby Pan tę usługę?

SK: Pozornie może wydawać się, że to usługa dla początkujących warsztatów. Prawda jest jednak taka, że infolinię ekspercką powinien wypróbować każdy niezależny serwis. To udogodnienie w dużym stopniu pomaga skrócić czas naprawy i zdobyć nową wiedzę. Uważam, że warto też w trudnych przypadkach zapytać o radę eksperta z zewnątrz ,,z chłodną głową”. Jest spora szansa, że podpowie on, żeby zwrócić uwagę na sprawdzenie części, o której nawet pierwotnie nie myśleliśmy.

AK: Czy zawsze otrzymuje Pan oczekiwane wsparcie i rozwiązanie kontaktując się z ekspertami technicznymi?

SK: Jak wiadomo nie ma rozwiązań, które działają w 100%. Jednak w przypadku infolinii eksperckiej mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że sprawdza się ona w 99,9%. Zdecydowana większość problemów w trakcie napraw lub wykonywania czynności z zakresu mechaniki pojazdowej jest rozwiązywana przez eksperta. Tak więc zarówno ja, jaki i moi mechanicy, bardzo sobie chwalimy tę usługę.

AK: Jak w praktyce ta usługa różni się od telefonu do kolegi z innego warsztatu, który specjalizuje się w analizowanym przypadku?

SK: To ciekawe pytanie, bo pozornie mogłoby się wydawać, że telefon do kolegi jest równie skuteczny, co skorzystanie z infolinii eksperckiej. W praktyce jednak nie wygląda to już tak kolorowo. Koledzy w wielu przypadkach mogą nie odebrać telefonu i to nie dlatego, że nie chcą ze mną rozmawiać. Po prostu nie mają na to czasu. Praca w warsztacie wymaga wielu różnych czynności: zamówienia części samochodowych, zajęcia się fakturami, obsługą klienta i przede wszystkim naprawą aut. To wszystko pochłania mnóstwo czasu i każdy musi go pilnować. W przypadku infolinii eksperckiej nie ma takiego problemu. Dodatkowo ekspert po drugiej stronie telefonu ma dostęp do dokumentacji technicznej, dzięki czemu ma szersze spojrzenie na konkretny problem. To z kolei przekłada się na skuteczniejszą pomoc.

Q Service Castrol

AK: Czy i jak ta usługa wpływa na rentowność czynności serwisowych i procesu naprawy?

SK: Infolinia ekspercka ma kluczowy wpływ na rentowność procesu naprawy, w przypadku której wystąpił problem z szybkim jej wykonaniem. Telefon do eksperta, w zdecydowanej większości przypadków, gwarantuje pomoc i rozwiązanie problemu. W wielu sytuacjach skraca to czas trwania naprawy. Dzięki temu warsztat może zaoszczędzony czas przeznaczyć na naprawę innego auta.

AK: Czy ta usługa może mieć wpływ na satysfakcję finalnego klienta Pana firmy, kierowcy?

SK: Odpowiedź na to pytanie jest z mojej perspektywy oczywista. Klient zyskuje na tym podwójnie. Po pierwsze, dłuższa naprawa to więcej pracy mechanika. Każda roboczo-godzina niestety kosztuje. Nikt nie pracuje za darmo. W efekcie im trudniejsza do naprawy usterka, tym dłuższy czas pracy i wyższy rachunek dla klienta. Dzięki infolinii ten czas się skraca, a ilość roboczo-godzin maleje. To przekłada się na niższą kwotę na rachunku czy fakturze. Kolejną ważną korzyścią dla klienta, oprócz oszczędności pieniędzy, jest krótszy czas naprawy samochodu. Dzięki temu klient może od nas szybciej odebrać auto. Koszt i czas naprawy to jedne z najważniejszych czynników, na które zwraca uwagę klient.

AK: Dziękuję za poświęcony czas i wyczerpujące odpowiedzi.

SK: Dziękuję.

Umów się na wizytę w warsztacie Q SERVICE CASTROL KLIMCZAK 

Zobacz także:

Brak mocy i tryb awaryjny w Volkswagenie Golfie 7 z silnikiem Diesla 2.0 TDI

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach w Audi A4 B7 2.0 TDI PD z 2006 roku

ADAS od podstaw z TEXA - #1 Nowe wyzwanie dla warsztatów, czyli jak to się zaczęło

Philips ostrzega: Uwaga na wyrób żarówkopodobny