Czas na HD
Wybierając olej do samochodu ciężarowego, autobusu czy maszyny budowlanej, przede wszystkim należy zwracać uwagę na jego jakość, potwierdzoną przez mechaników lub użytkowników.
Poszukując oleju do samochodów ciężarowych, autobusów czy maszyn budowlanych, często zwracamy uwagę na reklamy czy popularność marki na rynku. W wielu przypadkach przyzwyczajenia do znanych marek biorą górę nad racjonalnymi wyborami. Bywa, że właściciele pojazdów nie zastanawiają się nad tym, czy olej silnikowy jest rzeczywiście wysokiej jakości. Takie działanie nie jest racjonalne – należałoby zwrócić uwagę przede wszystkim na jakość oleju potwierdzoną nie prostymi chwytami marketingowymi, a np. rekomendacją mechaników czy użytkowników pojazdów. Gwarancją najwyższej jakości jest również wykorzystywanie środków smarnych danej marki w wyścigach i rajdach.
W porównaniu z największymi producentami środków smarnych, francuski Motul jest firmą stosunkowo małą, ale wyróżnia ją długi staż rynkowy – zajmuje się produkcją olejów od ponad 160 lat. Charakterystyczną cechą jest także to, że znajduje się w rękach jednej rodziny od wczesnych lat 30. ubiegłego stulecia. Sukces marki Motul oparty był, i nadal jest, na ustawicznym wprowadzaniu innowacji, co oznacza wytwarzanie zaawansowanych produktów, spełniających najnowsze specyfikacje techniczne.
Ceniony przez fachowców
W tej firmie pieniądze przeznacza się głównie na prace badawczo-rozwojowe, a nie na reklamę. Nie znaczy to, że nie jest znana i ceniona wśród specjalistów i użytkowników pojazdów. Przeciwnie - zyskuje u nich najwyższe oceny. Inżynierowie firmy Motul na bieżąco śledzą postępy konstruktorów silników i gdy tylko na rynku pokazuje się nowa rodzina jednostek napędowych, za chwilę Motul ma już w ofercie właściwe oleje do ich smarowania. Najlepszą rekomendacją jest wybór produktów marki Motul przez wielu przedstawicieli sportów motorowych i rajdów samochodowych. Co trzeba podkreślić, mechanicy zespołów rajdowych czy wyścigowych stosują ten sam olej, który może kupić na rynku każdy właściciel pojazdu, a mianowicie zaawansowane technologicznie produkty serii Motul 300V do samochodów i motocykli wyczynowych.
Pionier zmian
Historia sukcesu rynkowego produktów Motul jest ściśle związana z wykorzystaniem estrów w procesie technologicznym. Estry są spolaryzowanymi molekułami, które mają zdolność do elektrochemicznego wiązania się z metalami, utrzymując w ten sposób ciągły film olejowy na smarowanych powierzchniach – zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. Motul był pionierem produkcji syntetycznych olejów estrowych o wyjątkowych właściwościach. Co warte podkreślenia, Motul 300V był pierwszym na świecie wielosezonowym, w pełni syntetycznym olejem silnikowym. Wprowadzony został do sprzedaży w 1971 roku, a więc 3 lata przed debiutem rynkowym najlepiej rozpoznawalnego syntetyka na świecie.
Także wcześniej Motul wytyczał kierunki rozwoju. W 1966 roku jako pierwszy rozpoczął sprzedaż oleju półsyntetycznego, a w 1953 wyprzedził innych producentów, wprowadzając do oferty pierwszy mineralny olej wielosezonowy.
Tekma do użytkowych
Korzystając z tych doświadczeń i podążając za wymaganiami rynku, opracowano oleje do pojazdów użytkowych – Motul Tekma. To syntetyki do nowoczesnych silników spełniających wysokie normy czystości spalin (Tekma Ultima, Tekma Optima), oleje serii Motul Technosynthese® wykorzystujące zaawansowane bazy olejowe powstałe w technologii hydrokrakingu i hydroizomeryzacji (Tekma Mega X, Tekma Futura), a także produkty mineralne wyprodukowane z najlepszych jakościowo baz mineralnych (Tekma Mega, Tekma Supra). Warto zwrócić uwagę na oleje Motul Technosynthese®, które powstają w oparciu o nowoczesne bazy technologii syntetycznych, mineralne i w pełni syntetyczne, a potwierdzeniem ich wyjątkowości jest spełnianie wyśrubowanych wymagań producentów pojazdów. Najbardziej zaawansowanymi technologicznie są w 100% syntetyczne oleje Motul Tekma Ultima, których użycie gwarantuje optymalną ochronę silnika i utrzymanie go w czystości z uwzględnieniem najdłuższych, wymaganych przez producentów pojazdów przebiegów między wymianami. Co podkreślają użytkownicy, oleje tej serii wyróżnia wyjątkowo niskie zużycie eksploatacyjne. Na przykład Tekma Ultima+ 5W30 to w pełni syntetyczny olej niskopopiołowy Low SAPS o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Jest przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników ciężkich pojazdów wyposażonych w układy obróbki spalin EGR, SCR oraz/lub DPF, pracujących w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Olej ten może być także używany jako jeden produkt w mieszanych flotach skupiających nowoczesne samochody spełniające normę Euro 6 i pojazdy starszych generacji (norma Euro 3 i wyższe).
Oleje Motul są dostępne w asortymencie Inter Cars. Pełną ofertę spółki w tym zakresie można poznać, korzystając z IC Katalogu Online lub udając się do najbliższej filii.
Przykładowe indeksy w IC Katalogu Online:
• TEKMA OPTIMA 5W30 208 L
• TEKMA ULTIMA + 10W40 208 L
• TEKMA MEGA X LA 10W40 208
• TEKMA MEGA 15W40 208 L
• TEKMA FUTURA + 10W30 208 L
• TEKMA FUTURA + 10W40 208 L
• TEKMA MEGA X 10W40 208 L
• TEKMA MEGA X 15W40 208 L
• TEKMA ULTIMA + 5W30 208 L
• TEKMA ULTIMA 10W40 208 L