TEXA integruje HaynesPro Truck z IDC5
Zintegrowane zestawy do filtracji oleju silnikowego
2012-10-29
Wkład filtra oleju silnikowego wystarcza na ok. 150 tys. km przebiegu pojazdu. Wykonany jest on z reguły z celulozy i włókien poliestrowych. Dzięki nowoczesnym mediom filtracyjnym powierzchnia filtracji w nowej generacji filtrów jest coraz mniejsza.
Oddzielanie oleju z mgły olejowej realizuje się na zasadzie odśrodkowej. W separatorze umieszczone są stożki obracające się z prędkością 9 tys. obr./min, a krople oleju są odrzucane na wewnętrzną ściankę separatora. Stożki wymienia się co 1,6 mln km lub co 20 tys. godzin pracy. Odzyskany olej kierowany jest do miski olejowej silnika, a oczyszczony gaz – do układu recyrkulacji spalin. Z reguły stopień dokładności separacji oleju jest bliski 100%. Separację oleju z mgły olejowej stosuje się w niektórych silnikach spełniających normę Euro VI.