Pomiń nawigację
  1. Poradniki

Zintegrowane zestawy do filtracji oleju silnikowego

2012-10-29

Coraz więcej konstruktorów silników decyduje się na zintegrowane systemy filtracji oleju. W jednej obudowie znajdują się urządzenia, których zadaniem jest filtracja i chłodzenie oleju oraz separacja mgły olejowej z miski olejowej silnika. Łączenie tych trzech funkcji w jednej obudowie wynika z konieczności oszczędzania miejsca, którego jest coraz mniej.

Wkład filtra oleju silnikowego wystarcza na ok. 150 tys. km przebiegu pojazdu. Wykonany jest on z reguły z celulozy i włókien poliestrowych. Dzięki nowoczesnym mediom filtracyjnym powierzchnia filtracji w nowej generacji filtrów jest coraz mniejsza. 

Oddzielanie oleju z mgły olejowej realizuje się na zasadzie odśrodkowej. W separatorze umieszczone są stożki obracające się z prędkością 9 tys. obr./min, a krople oleju są odrzucane na wewnętrzną ściankę separatora. Stożki wymienia się co 1,6 mln km lub co 20 tys. godzin pracy. Odzyskany olej kierowany jest do miski olejowej silnika, a oczyszczony gaz – do układu recyrkulacji spalin. Z reguły stopień dokładności separacji oleju jest bliski 100%. Separację oleju z mgły olejowej stosuje się w niektórych silnikach spełniających normę Euro VI.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email