Bardzo duża odporność cieplna (podwójna powierzchnia cierna; często stosowane są w pojazdach pracujących w trudnych warunkach, np. na budowach ).
Większa elastyczność załączania (dlatego są również stosowane w autobusach).
Kompletacja i wymagania podczas montażu.
Komplet sprzęgła dwutarczowego dostarczany na wolny rynek części zamiennych to najczęściej:
- tarcza pośrednia.
Pomiary bazowe docisku sprzęgła dwutarczowego
Odległość pomiędzy piastą / powierzchnią czołową tarczy sprzęgła, a powierzchnią styczną obudowy koła zamachowego musi wynosić ok. 32 mm.
Problemy podczas eksploatacji
Sprzęgła dwutarczowe przeznaczone są do pracy w najcięższych warunkach, dlatego są bardzo trwałe, osiągają przebiegi pond 1 milion km.
Najczęściej problemy pojawiają się po wymianie sprzęgła. Tak jak większość sprzęgieł, ale te w szczególności, powinno wymieniać się w komplecie. Takie sprzęgło jest w zasadzie zespołem elementów wzajemnie zależnych i wymiana jednych części najczęściej uniemożliwia prawidłową pracę innych. Dlatego bardzo ważne jest przestrzegania procedur montażowych.
Podstawową cechą sprzęgła dwutarczowego jest to, że obie tarcze pracują równocześnie, przenosząc proporcjonalnie moc na koła pojazdu.
Jeżeli po wymianie sprzęgła, nie pracuje ono prawidłowo, to najczęściej ten podstawowy warunek nie jest spełniony, czyli tarcze pracują nierówno lub wręcz pracuje czasami tylko jedna tarcza. Jest to wynik błędów popełnionych podczas montażu , np.:
- zmieniono położenie kamieni sterujących,
- wymieniono tylko jedna tarczę,
- nie dobito trzpieni prowadzących,
- uszkodzono zęby jednej z tarcz podczas wprowadzania wałka sprzęgłowego (obie tarcze muszą mieć zęby w piaście ustawione w identycznym położeniu).
Pamiętajmy więc, że przestrzeganie opisanych procedur montażowych zapewni sprzęgłom dwutarczowym prawidłową pracę i długotrwałą eksploatację. Samemu warsztatowi zaś przysporzy uznanie zadowolonych klientów.