Pomiń nawigację

Prześwietlanie opon

2009-05-12

Tomografia komputerowa znalazła zastosowanie w przemyśle oponiarskim. Skanowanie przyspiesza proces konstrukcji opony. 

W Centrum Badań i Rozwoju firmy Continental pracuje nowoczesny skaner, który umożliwia monitorowanie poszczególnych materiałów zawartych w oponie bez uszkadzania jej struktury.

Skanowanie stanowi uzupełnienie pozostałych opcji badawczych, takich jak promienie X czy ocena wzrokowa. Skaner umożliwia rozpoznanie deformacji materiałów wzmacniających, takich jak stalowe kordy, i ich dokładnym rozmieszczeniu w oponie. Symulowane i wyświetlane są także zniekształcenia opony w trakcie wchodzenia w zakręty, hamowania oraz będącej pod znacznym obciążeniem.Poszczególne elementy konstrukcyjne opony mogą być wyświetlane osobno tak, aby można było zbadać zużycie np. poszczególnych części osnowy. 

Dzięki nowoczesnemu skanerowi można także symulować realistyczne warunki, takie jak obciążenia, kąt pochylenia koła, poślizg, przyspieszenie oraz moment hamujący, a także badać ich wpływ na poszczególne części opony. Dzięki temu można przeprowadzić trójwymiarową analizę poszczególnych części oraz opony jako całości. 

Dotychczas wykorzystywane skanery, stosowane już od 10 lat, umożliwiały jedynie wyświetlanie poszczególnych fragmentów lub wycinków całej opony. Teraz pracownicy działów badawczych mają do dyspozycji trójwymiarowy widok większej powierzchni, składającej się z poszczególnych fragmentów opony.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email