TEXA integruje HaynesPro Truck z IDC5
Jeszcze o analizatorze paliwa YDT553
2011-01-04
Działa na zasadzie złożonej przenikalności elektrycznej próbek paliwa. Karta referencji z kodami błędów dołączona do zestawu pomaga technikowi przeanalizować potencjalną przyczynę zanieczyszczenia. Analizator paliwa wykrywa zanieczyszczenia pochodzące z nieoczyszczonych olejów roślinnych, takich jak olej słonecznikowy, rzepakowy, kukurydziany i z orzeszków ziemnych. Wykrywa także zawartość benzyny.
Jeśli występuje duże zanieczyszczenie benzyną np. 20% lub więcej, urządzenie poinformuje w szczególny sposób o jej obecności. Jeśli zanieczyszczenie benzyną jest poniżej 20%, urządzenie dostarczy informacji o rodzaju zanieczyszczenia wraz z kodem błędu. Urządzenie w zasadzie nie wykrywa zawartości wody w oleju napędowym, jednak duża ilość wody w próbce będzie widoczna, gdy oddzieli się ona z oleju napędowego.
Używanie zanieczyszczonego paliwa lub paliwa z dużą zawartością biodiesla może spowodować następujące problemy:
- zapychanie się przewodów paliwowych i filtrów luźnymi osadami,
- zlepianie się i korozja kluczowych komponentów systemu, jak pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze,
- spiekanie dysz i osady wewnątrz wtryskiwacza,
- stopniowe niszczenie uszczelek gumowych prowadzące do przecieków paliwa. Europejski standard oleju napędowego posiada oznaczenie EN590: 2009 i zawiera mieszankę biopaliw do 7% (B7). Standard ten został zatwierdzony przez wszystkich producentów aparatury wtryskowej.
Cała operacja od momentu włączenia urządzenia, zainicjowania kalibracji powietrznej i dokonaniu pomiaru trwa mniej niż 3 minuty. Dokładność pomiarów mieści się w zakresie +/- 1%. Wymagana ilość płynu do dokonania pomiaru wynosi 46 ml. Jeśli w probówce znajduje się niewystarczająca ilość płynu, urządzenie może wyświetlić kod błędu 13 ”Calibration Failed”.
Analizator paliwa YDT553 jest zaprojektowany jako urządzenie przeznaczone do bazowego poziomu diagnostyki w celu sprawdzenia, czy paliwo spełnia standard europejski EN590 lub amerykański ASTM-D975. W przypadku, kiedy analiza daje wynik wskazujący na wyższy poziom biopaliwa, obecność zanieczyszczeń (nieoczyszczony olej roślinny lub benzynę) lub wskazuje niewłaściwe wskaźniki bio, zaleca się wysłanie próbki do profesjonalnego laboratorium do pełnej analizy, jeśli klient wymaga otrzymania bardziej szczegółowej informacji. Koszt pełnego testu laboratoryjnego EN590 w przybliżeniu wynosi od 7 do10 tys. zł w zależności od rodzaju testu i trwa 7-10 dni.