Pomiń nawigację

Bez elektroniki

2009-09-30

Bezpieczeństwo jazdy to nie tylko skuteczny układ hamulcowy, to także właściwe zamocowanie ładunku. 
Czasami jednak ładunku nie można przymocować na stałe, gdy np. przewozimy zwierzęta. Wymyślono więc systemy regulowanej amortyzacji, które zmniejszają efekt działania sił wynikających z bezwładności na ciągnik i naczepę. Dzięki ograniczeniu ruchów bocznych i wzdłużnych, zwiększa się stabilność i bezpieczeństwo transportu.

Istnieje wiele systemów amortyzacji o zmiennej sile tłumienia. Większość z nich wykorzystuje czujniki, z których dane są odpowiednio interpretowane przez elektroniczny moduł sterujący zmianą twardości poszczególnych amortyzatorów. System Pneumatic Damping Control (PDC) firmy Sachs wyróżnia się tym, że nie wykorzystuje elementów elektronicznych. 

Dlatego może on stanowić zamiennik dla standardowych amortyzatorów. W tym systemie wykorzystano amortyzatory o zmiennej sile tłumienia z regulowanymi pneumatycznie zaworami proporcjonalnymi. Sygnałem do zmiany charakterystyki amortyzatora jest ciśnienie powietrza w miechu.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email