TEXA integruje HaynesPro Truck z IDC5
2 Łożyska
2009-07-21
Tradycyjne łożyska ślizgowe składają się z wielu elementów, które nie są ze sobą jednolicie połączone. Wystarczy szkodzenie jednej z uszczelek, aby trwałość łożyska ślizgowego została ograniczona.
W łożyskach molekularnych marki Lemförder element kulisty połączony jest wulkanizacyjnie ze specjalnym gumowym elastomerem, którego formowanie odbywa się w procesie produkcji. Rozwiązanie to sprawia, że nie są konieczne dodatkowe uszczelnienia. To z kolei powoduje, że ograniczone jest zużycie części w wyniku działania czynników zewnętrznych, a tym samym żywotność przegubu molekularnego jest dużo dłuższa.
Łożyska molekularne o zoptymalizowanej geometrii są sztywniejsze, przez co posiadają nieco mniejszą ruchliwość kątową od łożysk ślizgowych. Rekompensowane jest to jednak przez dużo lepsze tłumienie hałasu, mające znaczący wpływ na wyższy komfort użytkowania. Cechuje je także odporność na wysokie temperatury, dochodzące nawet do 120 stopni C, a przeguby molekularne nie wymagają smarowania.
Łożyska molekularne marki Lemförder są stosowane w wielu pojazdach aktualnie produkowanych w Europie.