Mitsubishi Outlander 2016 PHEV – problem z uruchomieniem silnika
Błąd 097C w Volkswagenie Passacie B6
2022-12-02
Pracownik warsztatu wymienił zacisk hamulcowy
Mechanik zdecydował się na wymianę lewego zacisku hamulcowego. Pomimo wymiany, błąd nie zniknął. Warsztat zdecydował się więc na skorzystanie z porady eksperta i zadzwonił na naszą infolinię. Na początku ekspert zlecił wykonanie weryfikacji wiązki elektrycznej pomiędzy sterownikiem, a nastawnikiem w zacisku hamulcowym. Przeprowadzono warsztat przez proces diagnozy, interpretując schemat elektryczny – wiązka nie wykazała usterek.
W kolejnym kroku ekspert zalecił mechanikowi wymianę sterownika z zastrzeżeniem, aby przed dokonaniem tej czynności odczytać oraz zapisać kodowanie sterownika ABS i ESP. Po wymianie sterownika, warsztat nie był w stanie zakodować sterownika – kolejne próby były nieskuteczne. Ponownie poproszono eksperta infolinii o pomoc, który przekazał warsztatowi procedurę i warunki kodowania sterownika, których osoba wykonująca usługę nie była świadoma. Podczas kodowania należy zamknąć drzwi w pojeździe oraz nacisnąć hamulec. Po zastosowaniu się przez warsztat do procedury podanej przez eksperta infolinii technicznej, wymiana sterownika i programowanie rozwiązały problem.
Więcej informacji na temat infolinii: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/aktualnosci/zadzwon-do-eksperta/
Czytaj także:
Usterka systemu Side Assist w Volkswagenie Tiguanie Allspace z 2018 roku
Infolinia ekspercka dla mechaników – realna pomoc przy naprawie auta
Skrzypienie podczas ruszania w Volkswagenie Tiguanie z 2014 roku
Brak mocy i tryb awaryjny w Volkswagenie Golfie 7 z silnikiem Diesla 2.0 TDI
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach w Audi A4 B7 2.0 TDI PD z 2006 roku