1. Informacja dla użytkownika o otwartym wcześniej zleceniu dot. pojazdu klienta
Użytkownik otrzyma komunikat o istniejącym w systemie już otwartym zleceniu na ten sam pojazd, gdy zlecenie jest w statusie „w edycji”:
Aby komunikat pojawił się, należy w Ustawieniach >> Opcje >> Ogólne, zaznaczyć checkbox „Weryfikacja istniejącego zlecenia”
Funkcjonalność ta pomoże wyeliminować możliwość pomyłki polegającej na założeniu przez użytkownika kilku zleceń na tą samą usługę.
2. Szybkie rozliczenie przelewu za fakturę zaliczkową Szybkie rozliczenie przelewu za fakturę zaliczkową
Od tej wersji użytkownik może zaznaczyć checkbox „Szybka płatność” podczas przygotowania ”Dokument kasowego” dla faktury zaliczkowej płatnej przelewem. Faktura zostanie dzięki temu oznaczona jako płatność zrealizowana, co skróci czas obsługi klienta.
3. Dodanie pola „stanowisko” do okna „Edytor zadania” w „Terminarzu warsztatowym"
Użytkownik będzie mógł wybrać stanowisko, na którym będzie wykonywana praca również w „Edytorze zadania”.
4. Możliwość importu faktur zakupowych w formacie .xml od innych dostawców niż IC – dodanie firmy „Martex”
Funkcjonalność ma na celu umożliwienie użytkownikom eSowa importowania faktur w formacie .xml od innych dostawców niz IC. Zmiana została przygotowana dla faktur firmy „Martex”.
5. Kolumna z adresem magazynowym w Kartotece Towary/Usługi
Od obecnej wersji w Kartotece "Towary/Usługi" została dodana możliwość wyświetlenia kolumny z adresem magazynowym towaru. Pozwoli to użytkownikowi w łatwiejszy sposób dowiedzieć się na jakim adresie magazynowym znajduje się towar.
6. Zmiany w module „Inwentaryzacja”
W nowej wersji inwentaryzację będzie można prowadzić nie tylko z zachowaniem podziału na poszczególne magazyny, ale również w podziale na adresy magazynowe oraz grupy towarowe. Warunkiem jest wcześniejsze utworzenie przez użytkownika adresów magazynowych oraz grup towarowych i przyporządkowanie do nich odpowiednich towarów.
Kolejną zmianą jest możliwość prowadzenia inwentaryzacji jednocześnie na kilku stanowiskach dla klientów ze wspólną bazą oraz siecią. W tym celu należy wejść w Ustawienia >> Opcje >> Inwentaryzacja i zdefiniować ilość sesji do inwentaryzacji.
Określenie sesja w tym wypadku definiuje stanowisko, na którym będzie przebiegała inwentaryzacja, jest to informacja szczegółowa co zostało wprowadzone z danego stanowiska.
Program po uzupełnieniu wszystkich sesji zliczy wynik, który jest przedstawiony w formie wspólnego raportu.
Wprowadzone zmiany wyeliminują niedogodności związane z prowadzeniem inwentaryzacji na kliku stanowiskach oraz z koniecznością zablokowania sprzedaży i przyjęć towarów na całym magazynie w czasie jej trwania. Od teraz blokowanie sprzedaży i przyjęć towarów może zawęzić będzie tylko do grup towarowych lub adresów magazynowych.
7. Inne poprawki i ulepszenia