Bartosz Ostałowski odebrał trofeum dla II Driftingowego Wicemistrza Polski
Zakończenie sezonu Motointegrator ClassicAuto Cup
2016-11-16
Po całym roku sportowej rywalizacji nadszedł czas na podsumowanie wyników sezonu Motointegrator ClassicAuto Cup 2016.
Oficjalne zakończenie odbyło się w dniu 12 listopada na, niezwykle sentymentalnym dla cyklu, Torze Kielce. To tutaj bowiem, 10 lat temu, a więc w 2006 r., odbył się pierwszy track day, który dał początek zawodom dla kierowców pojazdów klasycznych.
Zakończenie sezonu zaplanowano w konwencji sportowej. W ciągu dnia odbył się trening otwarty dla wszystkich zainteresowanych. Mniej więcej o godzinie 11:30 rozpoczęła się kolejna z zaplanowanych na ten dzień atrakcji – konkurs driftingowy klasyków. Po krótkim instruktażu poprowadzonym przez samego Marcina Steve’a Carzastego – wielokrotnego wicemistrza Polski w driftingu oraz zwycięzcę Drift Open – Polish Drift Series 2016 - zawodnicy wraz z pojazdami udali się na prostą startową. Celem było pokonanie zakrętu w kontrolowanym poślizgu, tak aby tylny zderzak pojazdu znalazł się
w wyznaczonej Clipping Zone. Jak się okazało, zadanie nie było takie łatwe. Z zawodników najlepiej spisał się Tomasz Łuczyński prowadzący Mercedesa W201.
Do wieczora kontynuowano trening z pomiarem czasu, aby o godzinie 18 przejść do oficjalnego wręczenia nagród i wspólnego świętowania sukcesów.
Zwycięzcy
Grupa 1
Adam Augustyniak/BMW E30 325e
Grupa 2
Łukasz Gałganow i Sylwia Wiercioch/BMW E30 M20
Grupa 3
Arkadiusz Błaszczyk/Honda Integra
Grupa 4
Paweł Wójtowicz/Porsche 944 T
Grupa 5
Sebastian Kwiecień/Subaru Impreza
Zwycięzca WRC Challenge
Paweł Żelazo i Katarzyna Wróbel/Honda Civic
Zwyciężczyni Pucharu Pań 2016
Agata Słomska/Toyota MR 2
Mercedes Challenge 2016
Tomasz Łuczyński/Mercedes W201
Muscle Car Challenge 2016
Paweł Więcek i Alicjia Kolasa-Więcek/Ford Shelby GT500
Puchar Toyoty
Toyota Ichi 1: Marek Siuta i Dorota Morończyk-Siuta/Toyota Celica GT
Toyota Ni 2: Radosław Słomski/Toyota MR2
Toyota San 3: Michał Bilski/Toyota MR2
Rok 2016 to nowe oblicze zawodów Motointegrator ClassicAuto Cup. Sponsorem tytularnym całego cyklu został Motointegrator, który już zapowiedział kontynuację współpracy w kolejnym sezonie. Nigdy wcześniej cykli nie osiągnął również tak ogromnej frekwencji. W każdej z eliminacji udział wzięło niemal 170 zawodników, co tylko potwierdziło i umocniło pozycję Motointegrator ClassicAuto Cup jako największej imprezy dla kierowców amatorów w Polsce.