Bartosz Ostałowski odebrał trofeum dla II Driftingowego Wicemistrza Polski
Rajd Rzeszowski będzie wyjątkowy
2016-07-01
Rajd Rzeszowski będzie stanowił nie tylko rundę Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ale również Rajdowych Mistrzostw Europy. Dla uczestników RSMP oznacza to szereg zmian.
Rajd Rzeszowski odbędzie się 4-6 sierpnia. Oprócz Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, zalicza się on także do Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC). Wiąże się to ze zmianami dla zawodników, startujących w RSMP.
Jedna ze zmian dotyczy terminów zgłoszeń. Pierwszy, w trakcie którego obowiązywała niższa kwota wpisowego, zakończył się 1 lipca. Od 2 do 15 lipca trwa drugi termin, już z wpisowym w normalnej wysokości. By zapisać się do udziału w rajdzie, zawodnicy, posiadający licencję PZM, muszą skorzystać z portalu Inside PZM. Tam konieczne jest wybranie zawodów, w których chcą wystartować. Do ERC nie będą mogli zgłosić się kierowcy startujący w klasach narodowych (samochody z wygasłą homologacją) oraz w samochodach klasy OPEN.
Załogi, które zgłoszą się do udziału zarówno w RSMP, jak i ERC, będą musiały uiścić wpisowe Rajdowych Mistrzostw Europy powiększone o 500 zł. Jednocześnie przysługiwać im będzie większa powierzchnia serwisowa. Przyznana im będzie również lepsza pozycja startowa podczas poszczególnych etapów rajdu. Ekipy, zgłoszone tylko do RSMP, zostaną ustawione po ostatnim zawodniku z ERC.
Co ważne, zgodnie z zapisami regulaminu Rajdowych Mistrzostw Europy, podczas Rajdu Rzeszowskiego nie będzie możliwości, by skorzystać z samochodów rozpoznania trasy, jak również, by w zorganizowanych strefach grzać opony przed pierwszym odcinkiem specjalnym.
W przeciwieństwie do poprzednich rajdów z cyklu Castrol Inter Cars RSMP, impreza w Rzeszowie odbywać się będzie nie w piątek, sobotę i niedzielę, lecz od czwartku do soboty. Sam tydzień rajdowy zacznie się już we wtorek od odbioru administracyjnego. W środę planowane jest zapoznanie z trasą. Również w środę samochody zgłoszone do ERC przejdą badania kontrolne. Dla pozostałych przewidziano je w czwartek. Tego samego dnia będzie miał miejsce także odcinek kwalifikacyjny, ale by wziąć w nim udział, załogi RSMP muszą uiścić dodatkową opłatę (500 zł).
Kolejna zmiana dla uczestników cyklu Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski dotyczy trasy rajdu, która będzie dłuższa niż zwykle. Tym razem załogi w ramach 13 odcinków specjalnych przejadą prawie 215 km. Ostatni z oesów będzie traktowany jako Power Stage. Nie będzie to jednak odcinek miejski.