Pomiń nawigację
  1. Wydarzenia

Zarządzanie nowoczesnym warsztatem

2013-07-18

Powodzenie biznesu, jakim jest prowadzenie warsztatu samochodowego, zależy od wielu czynników. Dobra lokalizacja, zaplecze techniczne, najwyższej klasy mechanicy to elementy podstawowe. Jednak kluczowy składnik, o którym często zapominamy, to odpowiednie zarządzanie. Dlatego w nowoczesnym serwisie same szkolenia techniczne, choć niezwykle ważne, to za mało.

Wiedzę o tym, jak efektywnie zarządzać serwisem samochodowym, można uzyskać na dwudniowym szkoleniu „Poprawa skuteczności działania w warsztacie serwisowym” prowadzonym przez firmę Corbo Polska sp. z o.o. przeznaczonym dla osób zarządzających na wszystkich szczeblach. Program treningu skonstruowano tak, aby kadra kierownicza zdobyła szeroki zakres informacji i umiejętności pozwalających na poprawę skuteczności działań i optymalizację kosztów dzięki lepszemu wykorzystaniu posiadanych zasobów i lepszemu planowaniu. Z kolei inni pracownicy (np. działu obsługi klienta) zrozumieją działanie firmy jako całości, wpływ ich działań na efekty całego serwisu, a także poznają sposoby obsługi klienta wykorzystujące najnowszą wiedzę z zakresu psychologii sprzedaży.

 Ważnym atutem szkolenia jest czas poświęcony na warsztaty (powyżej 60 proc. treningu), na których uczestnicy mają okazję samodzielnie w praktyce przetestować informacje przekazane podczas prezentacji. Warto podkreślić, że treningi prowadzą osoby o dużym doświadczeniu w zarządzaniu serwisami samochodowymi, w tym serwisami pojazdów ciężarowych. 
Szkolenie dotyczy także ekonomii w biznesie. Oprócz podstawowych pojęć z tego zakresu omawiane są takie zagadnienia, jak koszty warsztatu, kalkulacja opłacalności, wpływ czynników makroekonomicznych i wewnętrznych na wyniki firmy i wynikające z tego strategie prowadzenia biznesu. Umożliwia to uzyskanie całościowego obrazu funkcjonowania serwisu na podstawie analizy ekonomicznych mechanizmów działania przedsiębiorstwa, zrozumienie, z czego składa się i jak działa organizacja, a w efekcie – świadome podejmowanie decyzji inwestycyjnych i oszczędnościowych. 

Kolejny moduł szkoleniowy obejmuje kwestie związane z zarządzaniem warsztatem, w tym m.in. planowanie pracy, procesy warsztatowe, kalkulacje godzin dyspozycyjnych mechaników, organizację pracy magazynu. Przedstawione są też systemy zarządzania jakością (ISO). Uczestnicy poznają również różne style zarządzania, związane z nimi ograniczenia i możliwości. Dzięki temu łatwiej będzie całej firmie szybko i elastycznie reagować w przyszłości na zmieniające się otoczenie biznesowe. Systematyczne nadzorowanie wdrożonych procesów pozwala na wczesne rozwiązywanie potencjalnych sytuacji kryzysowych. Co więcej, wszystko to umożliwia poprawę jakości pracy w każdym aspekcie - ujednolicenia procedur, ograniczenia niepożądanych praktyk.

Dużą część warsztatów przeznaczono na omówienie zagadnień często niedocenianych, np. sposobów motywowania pracowników (w tym niematerialnych), merchandisingu (sztuka skutecznej ekspozycji) oraz komunikacji (struktura komunikacji wewnętrznej w firmie, odczytywanie ludzkich zachowań, dopasowanie do innych – zarówno współpracowników, jak i klientów). Z tym modułem jest ściśle powiązany kolejny moduł, obejmujący profesjonalną obsługę klienta, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia procesowego oraz marketingu. 

Szkolenie przygotowane jest na dwóch poziomach trudności – dla serwisów mających wdrożony system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001 i dla tych, które takiego systemu jeszcze nie wprowadziły. Program szkolenia bazuje na najlepszych praktykach zaczerpniętych z innych serwisów i standardach jakości, których wdrożenie gwarantuje poprawę jakości pracy, a w efekcie wyników firmy. Serwisy o największej świadomości biznesowej, pracujące zgodnie z normą ISO 9001, będą mogły poznać nowe, skuteczniejsze metody zarządzania oraz obsługi bądź udoskonalić istniejące. 

Ramowy program szkolenia: 

1. Ekonomia w biznesie 
2. Symulacja budżetu 
3. Identyfikacja procesów warsztatowych 
4. Zarządzanie warsztatem 
5. Motywowanie 
6. Komunikacja wewnętrzna 
7. Style zarządzania 
8. Rozwiązywanie konfliktów 
9. Podstawy psychologii obsługi klienta


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email