Pomiń nawigację
  1. Wydarzenia

Zapraszamy na techniczne szkolenia ciężarowe

2014-04-10

Inter Cars SA zaprasza na najbliższe techniczne szkolenia ciężarowe. W kwietniu i maju odbędą się szkolenia z zakresu stosowania klimatyzacji w pojazdach ciężarowych na przykładzie BEHR, działania oscyloskopu oraz podstaw układu elektrycznego na przykładzie pojazdów M.A.N klasy TG. 

AKRES TEMATYCZNY SZKOLEŃ:

Klimatyzacje w pojazdach ciężarowych na przykładzie BEHR

1. Zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania napraw i konserwacji układów klimatyzacji. 2. Właściwości olejów do klimatyzacji, oraz czynników chłodniczych R12 i R134a . 3. Podstawy budowy i zasady działania układu chłodniczego klimatyzacji. 4. Budowa i zasada działania poszczególnych elementów składowych klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji (kompresor, zawór rozprężny, osuszacz, skraplacz, parownik, nagrzewnica, itp.). 5. Obieg czynnika chłodniczego i płynu chłodzącego. 6. Skrócony przegląd systemów klimatyzacji w pojazdach ciężarowych. 7. Omówienie podstawowych elementów sterowania klimatyzacją na przykładzie klimatyzacji BEHR (termostaty, czujniki, silniki nastawcze, zawory wodne, sterowniki, itp.). 8. Omówienie schematów elektrycznych na przykładzie klimatyzacji BEHR. 9. Omówienie najczęściej pojawiających się uszkodzeń. 10. Zajęcia praktyczne: a. lokalizacja poszczególnych elementów w pojeździe, b. konserwacja układu klimatyzacji (odzyskanie czynnika chłodniczego, osuszanie układu, sprawdzenie szczelności, napełnienie), c. diagnostyka komputerowa i z użyciem innych narzędzi, d. sprawdzenie skuteczności działania układu.

Oscyloskop

1.Omówienie podstawowych funkcji i menu oscyloskopu (na przykładzie Fluke 123). 2.Omówienie podstawowych wielkości elektrycznych (jednostki SI). 3.Podstawy miernictwa elektrycznego. 4.Omówienie mnożników stosowanych w miernictwie. 5.Podstawy pomiarów różnych wielkości elektrycznych wykonywanych przy pomocy oscyloskopu i multimetru. 6.Pomiary wartości czujników i elementów wykonawczych. 7.Pomiary szyn danych w pojazdach. 8.Interpretacja wykonanych pomiarów. 9.Praktyczne zastosowania oscyloskopu w diagnostyce pojazdów. 10.Omówienie oprogramowania komputerowego wspomagającego pomiary i ich archiwizację. 

Po szkoleniu uczestnicy powinni potrafić obsługiwać oscyloskop i multimetr oraz rozpoznawać elektryczne jednostki miar i mnożniki.

Podstawy układu elektrycznego na przykładzie pojazdów M.A.N klasy TG:

1. Informacje ogólne: 1.1. Oznaczenia sterowników i ich funkcje w pojazdach MAN klasy TG, 1.2. Oznaczenia przewodów, 1.3. Budowa wewnętrzna sterownika , 1.4. Stany pracy sterowników, 1.5. Diagnoza zgodna z normą KWP2000 (struktura linii K w pojazdach MAN klasy TG), 1.6. CAN (Controller Area Network), 1.7. CAN wartości napięć i stany logiczne , 1.8. Budowa ramki danych CAN, 1.9. Często spotykane ramki danych CAN w pojazdach zgodne z normą SAE J1939, 1.10. Wysyłanie i odbieranie komunikatów przez sterowniki na szynach danych CAN, 1.11. Budowa i uszkodzenia szyn danych CAN, 1.12. Struktura szyn danych CAN w pojazdach MAN klasy TG. 

2. ZBR (Centralny Komputer Pokładowy- dotyczy pojazdów MAN klasy TG): 2.1. Centralny Układ Elektryczny, 2.2. Złącze ZE, 2.3. Światła postojowe, 2.4. Światła mijania i drogowe, 2.5. Regulacja wysokości świateł, 2.6. Kierunkowskazy i światła awaryjne, 2.7. Światła hamowania, 2.8. Światła przeciwmgielne tylne, 2.9. Światła przeciwmgielne przednie, 2.10. Światła cofania, 2.11. Przełącznik „test świateł”, 2.12. Gniazda przyczepy, 2.13. Komunikacja z ABS/EBS przyczepy, 2.14. Czujniki zaryglowania kabiny, 2.15. Czujnik poziomu oleju do wspomagania układu kierowniczego, 2.16. Czujnik poziomu płynu sprzęgłowego, 2.17. Czujnik poziomu płynu chłodzącego, 2.18. Czujnik poziomu paliwa, 2.19. Czujnik podciśnienia filtra powietrza, 2.20. Czujniki przepływu oleju w wieloobwodowych układach kierowniczych, 2.21. Oświetlenie wnętrza kabiny, 2.22. Wycieraczki i spryskiwacze, 2.23. Spryskiwacz reflektorów, 2.24. Układ świecy płomieniowej, 2.25. Układ centralnego smarowania, 2.26. Podgrzewacz hydraulicznego mechanizmu zmiany biegów (Kongsberg), 2.27. Alternatory KC i NC, 2.28. Alternatory NCB1 i NCB2, 2.29. Czujniki zapasu ciśnienia w I-IV obwodzie pneumatycznym. 

3. Elektryczny odłącznik akumulatorów (ADR) 

4. FFR (Komputer Kierujący Pojazdu- dotyczy pojazdów MAN klasy TG): 4.1. Przełącznik tempomatu, 4.2. Przełączniki skrzyni biegów (DNR), 4.3. Kierownica multifunkcyjna, 4.4. Przełącznik hamulca silnikowego, 4.5. Przełącznik tempomat- regulowany ogranicznik prędkości (FGR/FGB), 4.6. Przełącznik sprzęgania hamulca ze zwalniaczem, 4.7. Sterowanie przystawek odbioru mocy (elementy składowe, schematy elektryczne i pneumatyczne), 4.8. Czujnik hamulca ręcznego, 4.9. Czujnik temperatury zewnętrznej, 4.10. Czujniki biegu neutralnego, 4.11. Obwód zmiany biegów, 4.12. Blok elektrozaworów manualnej skrzyni biegów ZF16S (grupa biegów, półbiegi, blokada lewarka i wspomaganie przełączania biegów), 4.13. Pompa sprzęgła, 4.14. Czujnik drogi sprzęgła, 4.15. Czujnik obrotów wejściowych i wyjściowych manualnej skrzyni biegów, 4.16. Wyświetlanie biegów, grupy biegów i półbiegów, 4.17. Czujnik poziomu oleju silnikowego, 4.18. Immobilajzer, 4.19. Wentylator chłodnicy, 4.20. Zewnętrzne uruchomienie i zatrzymanie silnika, 4.21. ZDR „obroty pośrednie”, 4.22. Ograniczniki prędkości i momentu napędowego. 

5. Zestaw wskaźników (dotyczy pojazdów MAN klasy TG): 5.1. Kontrolki, 5.2. Przełącznik I/II poziom jazdy, 5.3. Przełączniki podnoszenia lub opuszczania osi pchanej lub wleczonej, 5.4. Pomoc w ruszaniu, 5.5. Urządzenie MMI, 5.6. Wkładka sygnalizacji włączenia blokad mostów i skrzyni rozdzielczej. 

6. Moduły drzwi Stoneridge w pojazdach TGA, TGL, TGM 

7. Szyberdach Inalfa 

Szkolenie zaawansowane. Czas szkolenia 4 dni. Wymagana odpowiednia odzież robocza
W cenie: obiad, serwis kawowy, materiały szkoleniowe, certyfikat.

Kalendarz najbliższych szkoleń znajduje się w galerii zdjęć.

Szczegółowe informacje na temat szkoleń oraz zapisy na stronach:
www.szkolenia.intercars.com.pl lub www.szkolenia.q-servicetruck.pl
kontakt: e-mail: [email protected], tel. 669 900 379

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email