Bartosz Ostałowski odebrał trofeum dla II Driftingowego Wicemistrza Polski
Nowocześnie o przyszłości
2014-09-23
W trakcie 14. Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, organizowanych przez Inter Cars SA, odbyła się Konferencja Zarządu Spółki. Poruszono wiele tematów interesujących nie tylko z perspektywy klientów, pracowników i partnerów firmy, ale także kluczowych dla inwestorów. Wszystko odbyło się zgodnie z filozofią Inter Cars, czyli w sposób interesujący, dynamiczny i jak najbardziej treściwy.
Na Konferencję przybyło wielu dziennikarzy i kluczowych partnerów firmy. Wszystkie krzesła były zajęte, a przestronna sala zorganizowana specjalnie na Targi wypełniła się do ostatniego miejsca. Zgromadzonych przywitała Joanna Król (kierownik działu Marketingu i PR) oraz Radosław Grześkowiak (Dyrektor Marketingu), którzy pokrótce przybliżyli formułę, w jakiej miało odbyć się spotkanie. Zgodnie z obietnicą, postawiono na komunikowanie obrazem – długie wypowiedzi poszczególnych Członków Zarządu zastąpiono video-prezentacjami i filmikami.
Na specjalnie przygotowanych miejscach pojawił się Prezes Robert Kierzek, Wiceprezes Krzysztof Soszyński oraz Członkowie Zarządu Krzysztof Oleksowicz (założyciel Inter Cars), Witold Kmieciak oraz Wojciech Twaróg. W krótkim nagraniu przedstawiono sylwetkę każdego z nich, przybliżono profil firmy oraz przypomniano, że Inter Cars SA został wybrany Giełdową Spółką Roku 2013.
Świetlana przyszłość
W pierwszej kolejności odniesiono się do aktualnych wyników firmy.
– W pierwszych 8 miesiącach tego roku uzyskaliśmy wzrost na poziomie 10% - powiedział Krzysztof Soszyński jasno dając do zrozumienia, że Spółka ma się dobrze i nadal pnie się w górę. Zresztą w tej kwestii i tak nikt nie miał wątpliwości, tym bardziej, że rozpoczęto dyskusję nt. najnowszej inwestycji Inter Cars – budowy nowoczesnego Centrum Logistycznego w Zakroczymiu. Video prezentacja pokazała uczestnikom konferencji nowoczesny sorter, będący najnowocześniejszym rozwiązaniem w skali światowej. Jak się okazało, takie narzędzie zostanie wykorzystane w nowej infrastrukturze logistycznej Inter Cars, która już powstaje w Zakroczymiu.
– Tego typu sortery są wdrażane jedynie przez największych graczy rynków amerykańskich – poinformował Krzysztof Oleksowicz. – Zastosowanie ich nie tylko znacznie przyspiesza proces sortowania, ale również generuje realne oszczędności. Nie chodzi tutaj jedynie o pieniądze, które uda się zyskać dzięki zastosowaniu nowoczesnych maszyn, ale również o fakt, że projekt centrum logistycznego został włączony do Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dzięki temu Spółka może liczyć na realne ulgi w podatkach. Nowa inwestycja, to również blisko 1500 miejsc pracy, więc jak widać projekt jest szyty na miarę 25-lecia Inter Cars, które odbędzie się w przyszłym roku.
Tego typu działania doskonale wpisują się w strategię, o której mówił Prezes Spółki, Robert Kierzek.
– Jesteśmy w pełni skoncentrowani na rynkach od Bałtyku po Bałkany. Mamy tutaj jeszcze wiele do zrobienia. Należy wypełnić przestrzenie, które wciąż nie są w niektórych krajach odpowiednio zagospodarowane, a także stale rozwijać się od strony logistycznej. Przy takiej okazji nie mogło również zabraknąć ciepłych słów pod adresem pracowników firmy. – Bez Was, bez osób zaangażowanych w codzienne funkcjonowanie firmy, te wszystkie sukcesy nie byłyby możliwe – mówił Prezes. – Jesteśmy świadomi faktu, że to właśnie ludzie stoją za tą Spółką i inwestujemy w ich rozwój. Mowa tutaj nie tylko o naszych pracownikach, ale również całym środowisku biznesowym, o który dbamy m.in. dzięki programowi Młode Kadry.
One Stop Shop
W dalszej części poruszono propagowaną przez firmę ideę „one stop shop”. Chodzi o miejsce, w którym klient uzyskuje kompleksową obsługę, bez konieczności jeżdżenia od punktu do punktu. Jedno miejsce, gdzie może załatwić wszystko, czego w danej kategorii potrzebuje.
– Oferujemy łatwy dostęp do wszystkich części, niezbędnych narzędzi oraz szerokiego asortymentu wyposażenia – mówił Witold Kmieciak. – Dodatkowo oferujemy wiedzę, którą przekazujemy m.in. w postaci szkoleń, a także kompleksowy projekt łączący jednoczesny zakup produktu z usługą, poprzez platformę Motointegrator.pl.
Odnośnie Motointegratora szerzej wypowiedział się Wojciech Twaróg.
– W 2014 roku skierowaliśmy do warsztatów 200 tysięcy akcji serwisowych – informował. – W ten sposób nie tylko wspomagamy naszych partnerów, ale także mamy możliwość być zdecydowanie bliżej klienta. Zwrócono uwagę na komplementarność oferty Motointegrator oraz Inter Cars. Internet zmienił model zakupów w wielu branżach, a projekt Motointegrator ma przygotować Inter Cars SA oraz warsztaty współpracujące na pojawienie się takiej zmiany w branży motoryzacyjnej.
W trakcie Konferencji wspomniano również o ogromnej roli działu IT w rozwoju oraz funkcjonowaniu Inter Cars. Mnogość specjalizacji (zarówno B2B jak i B2C), różne portale, wiele stron internetowych, „recepcja warsztatowa” a także programy wsparcia sprzedaży wymagają stałej i fachowej opieki. Jest ona zapewniona przez specjalistów, którzy są wstanie dostarczyć każde rozwiązanie i poradzić sobie z każdą trudnością.
– Własne zasoby IT są niezwykle istotne – powiedział Krzysztof Soszyński podkreślając rolę tego elementu w funkcjonowaniu firmy. – Tylko dzięki pracy zespołowej naszych specjalistów byliśmy w stanie stosunkowo szybko wdrożyć jedną z największych zmian informatycznych w historii Spółki.
Zmiany, zmiany, zmiany
W drugiej części konferencji, przeznaczonej głównie dla mediów, zaprezentowano kilka wybranych projektów Inter Cars SA.
Jako pierwszego przedstawiono nowego Dyrektora Spółki Feber - Andrzeja Kajdę, który oficjalnie pełni obowiązki zarządzającego od 1. września br. A. Kajda przedstawił dotychczasową działalność producenta pojazdów użytkowych i naczep, jak również wymienił kamienie milowe, dzięki którym spółka w ciągu 10 lat uzyskała pozycję producenta naczep z pierwszej trójki. Warto wspomnieć, że w weekend targowy Inter Cars obchodził dwie ważne rocznice. Pierwszą z nich jest wspomniany wyżej jubileusz 10-lecia działalności firmy Feber, drugi to 15-lecie istnienia sieci Q-Service Truck. Obie uroczystości miały swoją odpowiednią oprawę, tort i symboliczną lampkę szampana dla gości i mediów, którym towarzyszyły liczne gratulacje oraz wiele życzeń i podziękowań.
Kolejnymi prelegentami byli Tomasz Jachimkowski, Z-ca Dyrektora Pionu Informatyki w Inter Cars SA. Na początku przedstawił on opis kanałów B2B w ujęciu od 2004 roku, aż do dzisiaj. Było to płynne wprowadzenie do prezentacji nowego IC Katalogu, który wkrótce będzie miał swoją premierę. Nowy IC Katalog Online to nie tylko prezentacja oferty, ale także kompendium wiedzy dla mechaników. Można skorzystać z bezpłatnej wyceny, czy sprawdzić szacunkowe czasy napraw poszczególnych elementów.
Krzysztof Król, Z-ca Dyrektora ds. Rynku Motocykli skrupulatnie przybliżył specyfikę rynku jednośladów. Uwzględnił w niej sprzedaż motocykli w podziale na cm3 i prognozy dotyczące przyszłości rynku. Wnioski były widoczne i oczywiste – jest to rynek, który stale rośnie, a coraz większe zapotrzebowanie na nowe maszyny sprawia, że należy iść z duchem czasów również w kwestii oferowania klientom akcesoriów. W Inter Motors postawiono więc na nowoczesne działania marketingowe i sprzedażowe (nowy wygląd sklepów, aplikacja na urządzenia przenośne itp.).
Pojawił się również Koordynator ds. Rozwoju i Eksportu Wyposażenia Warsztatowego - Wojciech Jagodziński. Bazując na liczbach jasno poinformował zebranych, że Inter Cars SA dysponuje największą ofertą narzędzi i wyposażenia warsztatów w Polsce. Dodatkowo oferuje klientom ogromne wsparcie i programy lojalnościowe pozwalające na uzyskanie znacznych zniżek. To wszystko składa się na planowany przychód za rok 2014 na poziomie 150 milionów złotych. To oznacza, że w trakcie czterech lat przychody zostały… potrojone!
Głos zabrał również Jerzy Maliński – członek komitetu założycielskiego Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych Moveo. Główną ideą tego przedsięwzięcia jest działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa branży motoryzacyjnej w dwóch aspektach - bezpieczeństwa na drodze i bezpieczeństwa ekonomicznego firm z branży motoryzacyjnej. Inter Cars SA chce, by do organizacji przystąpiło jak najwięcej przedstawicieli, w szczególności warsztatów.
Na zakończenie spotkania doszło do podpisania umowy o współpracy pomiędzy siecią Motointegrator, a PKN Orlen. W jej ramach będzie możliwe bezgotówkowe rozliczanie usług serwisowych w 500 punktach zrzeszonych warsztatów. Wszystko odbędzie się przy użyciu karty Flota, będącą ofertą programu flotowego partnera. Umowę podpisali: Robert Kierzek - Prezes Zarządu Inter Cars SA oraz Paweł Wydymus - dyrektor Biura Rozwoju Sprzedaży Paliw PKN Orlen.
Ciężko przedstawić przebieg Konferencji Zarządu Inter Cars SA i oddać myśl towarzyszącą zorganizowaniu jej bez możliwości zaprezentowania mnogości materiałów video, które były prezentowane. Nie pozostaje nic innego, jak wziąć udział w następnym tego typu spotkaniu organizowanym przez firmę, a biorąc pod uwagę fakt, jak wiele sukcesów Spółki przed nami – na kolejną okazję nie trzeba będzie długo czekać.