Bartosz Ostałowski odebrał trofeum dla II Driftingowego Wicemistrza Polski
Motointegrator ClassicAuto Cup 2016
2016-03-03
1 marca rozpoczęły się zapisy do Motointergator ClassicAuto Cup. Wszystkich miłośników klasycznej motoryzacji oraz emocji sportowych serdecznie zapraszamy do spróbowania swoich sił.
Motointergrator.pl został strategicznym partnerem ClassicAuto Cup. W związku z tym w roku 2016, ten cykl rajdowy będzie nosił oficjalną nazwę Motointegrator ClassicAuto Cup. W zawodach będą brać udział samochody klasyczne i zabytkowe podzielone według kategorii wieku i klasy.
W ramach Motointegrator ClassicAuto Cup 2016, odbędzie się 5 eliminacji:
• 2 kwietnia – TD Ułęż
• 2/3 maja – TD Kielce 1
• 18 czerwca – TD Toruń
• 10 września – TD Biała Podlaska
• 8 października – TD Kielce 2
Aktywny wypoczynek
Imprezy w ramach pucharu mają charakter pikników rajdowo-wyścigowych. W trakcie ich trwania odbywa się zapoznanie z trasą, przejazdy prób sprawnościowych z pomiarem czasu zaliczane do punktowanej klasyfikacji oraz przejazdy dowolne – niepunktowane. Jest to forma aktywnego wypoczynku w piknikowej atmosferze połączonej z rywalizacją na torach wyścigowych lub obiektach zamkniętych (poza drogami publicznymi, poza normalnym ruchem drogowym) z naciskiem położonym na doskonalenie techniki jazdy oraz propagowanie bezpieczeństwa jazdy.
Grupy i klasy
Samochody biorące udział w Motointegrator ClassicAuto Cup zostały podzielone na 6 grup, dla których jest prowadzona oddzielna klasyfikacja na poszczególnych imprezach (generalna i w klasach pojemnościowych, jedynie w Grupie 5 bez klas pojemnościowych) oraz klasyfikacja sezonu.
Grupa 1 – Oldtimer Classic
Modele aut wprowadzone do sprzedaży do 31.12.1986 bez względu na rok produkcji w stanie ORYGINALNYM z ewentualnymi odstępstwami określonymi w punkcie 7.13.
Klasy pojemnościowe:
• GRI – 1300: samochody o pojemności do 1300 cc
• GRI – 1600: samochody o pojemności do 1600 cc
• GRI – 2000: samochody o pojemności od 1601 cc do 2000 cc
• GRI – 3000: samochody o pojemności od 2001 cc do 3000 cc
• GRI – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cc
Grupa 2 – Oldtimer Sport
Modele aut wprowadzone do sprzedaży do 31.12.1986 bez względu na rok produkcji modyfikowane do sportu.
Klasy pojemnościowe:
• GRII – 1300: samochody o pojemności do 1300 cc
• GRII – 1600: samochody o pojemności do 1600 cc
• GRII – 2000: samochody o pojemności od 1601 cc do 2000 cc
• GRII – 3000: samochody o pojemności od 2001 cc do 3000 cc
• GRII – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cc
Grupa 3 – Youngtimer Classic
Modele aut wprowadzone do sprzedaży od 1.1.1987 do 31.12.2000.
Klasy pojemnościowe:
• GRIII – 1600: samochody o pojemności do 1600 cc
• GRIII – 2000: samochody o pojemności do 2000 cc
• GRIII – 3000: samochody o pojemności od 2001 cc do 3000 cc
• GRIII – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cc
Grupa 4 – Youngtimer Sport
Modele aut wprowadzone do sprzedaży od 1.1.1987 do 31.12.2000 w wersji sportowej.
Klasy pojemnościowe
• GRIV – 1600: samochody o pojemności do 1600 cc
• GRIV – 2000: samochody o pojemności do 2000 cc
• GRIV – 3000: samochody o pojemności od 2001 cc do 3000 cc
• GRIV – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cc
Grupa 5 – Youngtimer T4wd
Modele aut wprowadzone do sprzedaży od 1.1.1987 do 31.12.2000 roku z silnikami z doładowaniem o pojemności powyżej 1,8-litra i napędem na 4 koła.
Grupa 6
Dowolne auta wyprodukowane po 1.1.2001 dopuszczone przez Organizatora. W tej grupie mogą wystartować też samochody z Grup 1-5 spełniające wymogi techniczne Grupy 6.
Klasy pojemnościowe:
• GRVI – 1600: samochody o pojemności do 1600 cc
• GRVI – 2000: samochody o pojemności do 2000 cc
• GRVI – 2000+: samochody o pojemności powyżej 2001 cc
• GRVI MAXI: samochody o pojemności powyżej 1800 cc z doładowaniem i napędem na 4 koła.
Pełen regulamin Motointegrator ClassicAuto Cup na: http://classicautocup.pl/