Pomiń nawigację

Klasyki wyruszą do startu

2016-03-25

Ponad 160 kierowców zapisało się do udziału w pierwszej eliminacji Motointegrator ClassicAuto Cup.

W weekend 2-3 kwietnia w Motoparku Ułęż odbędzie się pierwsza eliminacja cyklu Motointegrator ClassicAuto Cup. Jest to impreza skierowana do kierowców samochodów klasycznych i zabytkowych. Ma charakter pikniku rajdowo – wyścigowego. 

Wydarzenie potrwa 2 dni. Sobota to dzień treningowy. W niedzielę, jeszcze przed rozpoczęciem przejazdów punktowych, odbędą się natomiast przejazdy zapoznawcze z trasą. Potem przyjdzie już pora na prawdziwą rywalizację, a więc przejazdy prób sprawnościowych z pomiarem czasu. Są one zaliczane do punktowanej klasyfikacji. 

Klasyfikacją zostaną objęci wszyscy uczestnicy, którzy uzyskają punkty za wszystkie próby sprawnościowe lub otrzymają nie więcej niż dwie kary za nieukończenie prób. Klasyfikacje w ramach pucharów: Mercedes Challenge, Muscle Car Challenge, Fiat, Toyota, Fiat 126p, Puchar Pań powstaną na podstawie wyników czasowych uzyskanych przez każde auto. W niektórych z nich czas zostanie przeliczony za pomocą wyznaczonego przez organizatora współczynnika wyrównującego szanse, przygotowanego indywidualnie przed zawodami dla każdego zgłoszonego samochodu. 

Samochody, uczestniczące w Motointegrator ClassicAuto Cup, podzielone będą na 6 grup – w zależności od daty wprowadzenia ich do sprzedaży:

- grupa 1  - Oldtimer Classic, modele wprowadzone do 31.12.1986, w stanie oryginalnym

- grupa 2 – Oldtimer Sport, modele  wprowadzone do 31.12.1986, modyfikowane do sportu

- grupa 3 – Youngtimer Classic, modele wprowadzone od 1.01.1987 do 31.12.2000

- grupa 4 – Youngtimer Sport, modele wprowadzone od 1.01.1987 do 31.12.2000, w wersji sportowej

- grupa 5 – Youngtimer T4wd, modele wprowadzone od 1.01.1987 do 31.12.2000, z silnikami z doładowaniem o pojemności powyżej 1,8-litra i napędem na 4 koła

- grupa 6 – dowolne auta wyprodukowane po 1.01.2000, dopuszczone przez organizatora. 

W każdej z nich (z wyjątkiem grupy 5) prowadzona będzie oddzielna klasyfikacja w zależności od klasy pojemnościowej.  O tym, kto zwycięży w danej grupie oraz klasie pojemnościowej zdecyduje najmniejsza liczba punktów karnych. Na najlepszych czekają puchary i pamiątkowe nagrody. 

Partnerem strategicznym i tytularnym ClassicAuto Cup jest Motointegrator.pl.



Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email