Bartosz Ostałowski odebrał trofeum dla II Driftingowego Wicemistrza Polski
IC: naszą siłą są warsztaty
2014-06-18
Naszą siłą są warsztaty
Warsztaty są naszą siłą – podkreślał podczas otwierającej Galę konferencji Robert Kierzek. - Wraz z nimi i dzięki nim zmieniamy przyszłość motoryzacji. Robimy to wspólnie już od dwudziestu lat, wyrastając z tych samych korzeni i doskonale rozumiejąc realia biznesowe oraz organizacyjne, jakie dotyczą naszych partnerów i kontrahentów - dodaje.
Projektujemy przyszłość
Wydaje się, że nic nie jest w stanie wyhamować spółki na drodze do zdobywania kolejnych rynków zbytu. Powstają nowe filie i punkty sprzedaży. Wyrasta nowoczesne, jedno z dwóch najpotężniejszych na świecie, innowacyjnych centrów logistycznych. Firma inwestuje w edukację, w przyszłe kadry, które zasilą warsztaty samochodowe i pokryją zapotrzebowanie rynkowe. Jak dotąd IC przeznaczył 1,3 mln zł na wyposażanie pracowni i szkolenia dla uczniów szkół mechanicznych. Docelowo będzie to ponad 3 mln zł!
Pomagamy ponad 4 tys. warsztatów
- Szkolimy kadry, jesteśmy gotowi na jakościowe i biznesowe wyzwania. Rozumiemy jednak, że innowacyjność potrzebuje nie tylko wiedzy. Że ukierunkowanie na sukces można łączyć z szacunkiem i sympatią okazywaną naszym współpracownikom. I na tym budujemy dość niespotykaną, efektywną relację z właścicielami warsztatów - mówi prezes Inter Cars. M.in. dlatego z programów wsparcia inwestycyjnego spółki, dedykowanych warsztatom niezależnym, korzysta dziś aż 4,2 tys. z nich. A firma w samym roku 2013 przeszkoliła aż 13 tys. mechaników.
Wspieramy naszych klientów
Szybki i prosty dostęp do kapitału. Korzystne systemy sprzedaży ratalnych. Inwestycje ukierunkowane na nowych klientów, umowy inwestycyjne PRO dla stałych odbiorców. Leasing z przeznaczeniem na zakup samochodów zastępczych. To część działań realizowanych na rzecz warsztatów, będących podstawą rynkowych osiągnięć Inter Cars. - Dzielimy się zyskiem, wiedzą, doświadczeniem. I myślimy dalej o rozbudowaniu oferty wsparcia kapitałowego poprzez przejęcie w przyszłości także części ryzyka rozliczeń warsztatów z ich klientami - zapowiada Robert Kierzek.
Opłaca się działać razem
Spółka stawia na zbudowanie społeczności skupionej wokół marki Inter Cars, korzystającej z pomocy Grupy w wielu obszarach działalności. Odbywa się to na różnych polach i w wielu dziedzinach, jak choćby w ramach projektu Bio Service, w którym Inter Cars pomaga warsztatom w odbiorze odpadów, wypełnia Karty Odbioru Odpadu i sprawozdania, przekazuje pojemniki do ich gromadzenia, a w formie punktów IC Premia Plus zwraca koszty utylizacji. Kolejną aktywnością jest powołanie Organizacji Pracodawców Motoryzacji MOVEO. Ideą tego przedsięwzięcia jest działanie w dwóch aspektach: bezpieczeństwa drogowego oraz bezpieczeństwa ekonomicznego firm działających na rynku usług warsztatowych. Zamiarem jest zebranie jak największej liczby przedstawicieli z branży motoryzacyjnej, w szczególności warsztatów.
30 tys. telefonów dziennie
Nowoczesne technologie Inter Cars wspomagają dziś partnerów firmy w obsłudze warsztatów, dostępie do nieograniczonej bazy towarowej oraz monitorowaniu kosztów eksploatacji i procesów napraw pojazdów. Wspólne narzędzia informatyczne dla warsztatu i kierowcy dodatkowo usprawniają przepływ informacji, budując wiarygodność wykonawcy w oczach klienta. Najwyższa jakość oferty na rynku oraz docieranie wprost do klienta procentują. Sprzedawcy Inter Cars w Polsce odbierają dziennie aż 30 tys. telefonów od klientów!
Silni, bo w jednej drużynie
- Wierzymy, że innowacyjność to jedyna droga do sukcesu - podkreśla prezes Inter Cars. - Budujemy ją poprzez siłę spójnej identyfikacji. Bo razem, w jednej drużynie, jesteśmy naprawdę dostrzegalni! Mamy 154 filie w całym kraju, 2 miliony użytkowników korzysta z naszych 60 serwisów internetowych, organizujemy największe w kraju targi motoryzacyjne. Wszystko po to, by nie tylko zadbać o własną markę, ale przede wszystkim - by realnie wspomagać właścicieli warsztatów.
Co za dziesięć lat?
Inter Cars wierzy, że w ciągu nadchodzącej dekady standard wyposażenia warsztatów niezależnych oraz jakość obsługi będą analogiczne do jakości usług warsztatów autoryzowanych. Zamierza dojść do tego m.in. poprzez standaryzację jakości i jednorodną strategię wizerunkową, korzystając zarówno z rangi niekwestionowanego lidera sprzedaży usług w Internecie, jak i wspólnych projektów rozwojowych.
Internet rozwija rynek
Ogromną rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej warsztatów stanowić będzie sprzedaż internetowa dająca kierowcom poczucie współuczestnictwa w trosce o prawidłowe naprawy ich pojazdów. Już teraz dzięki specjalnym projektom, w tym systemowi Motointegrator, Inter Cars przekierowuje już do warsztatów 15 tys. klientów miesięcznie! A z roku na rok będzie ich wielokrotnie więcej.
Konsolidacja to wielka szansa
- To co wczoraj było nierealnym marzeniem - dziś jest rzeczywistością. Razem z warsztatami osiągnęliśmy sukces. I wierzymy, że skonsolidowani, skupieni wokół marki Inter Cars, osiągniemy znacznie więcej. Naszym atutem jest rzetelność i wiarygodność. Szybkość działania. Otwartość na wyzwania rynkowe. I to, co najważniejsze: zrozumienie naszych klientów, spośród których sami kiedyś wyrośliśmy na dzisiejszego europejskiego lidera motoryzacji - podsumowuje Robert Kierzek, prezes Inter Cars.