Bartosz Ostałowski odebrał trofeum dla II Driftingowego Wicemistrza Polski
DWA POKOLENIA NA BARBÓRCE
2013-12-09
Korzenie Barbórki sięgają 1962 roku. Do dawnej tradycji powrócono po wojnie, a pierwsza sobota grudnia była jedną z najważniejszych dat w kalendarzu każdego miłośnika sportów samochodowych. Na początku lat siedemdziesiątych do nazwy Rajd Barbórka dołożono Ogólnopolskie Kryterium Asów i właściwie od tego momentu datuje się prawdziwa popularność imprezy.
Na liście zwycięzców Barbórki widnieją liczące się nazwiska takie jak: Krzysztof Hołowczyc, Tomek Kuchar, Marian Bublewicz, Paweł Przybylski i Leszek Kuzaj. Od kilku lat honorowymi gośćmi są takie sławy ze świata motosportu jak Jani Passonen czy Tommi Makinnen.
W 51 edycji barbórki pojawiły się dwie nowości. Pierwszą był odcinek kwalifikacyjny, który odbył się 6.12 na Bemowie i zadecydował o kolejności, w jakiej załogi wyruszyły do rywalizacji. Drugą nowością był 2,15-kilometrowy oes Park Militarny Rembertów, który dołączył do znanych już odcinków Cytadela i Bemowo. W sumie trasa zawodów liczyła 107,92 km, z czego 14,22 km stanowiły odcinki specjalne (wliczając Kryterium Karowa). Park serwisowy z Bemowa przeniesiono na stadion narodowy, na którym załogi pojawiły się dwukrotnie.
Dwa pokolenia
Na tegorocznej Barbórce reprezentacja Inter Cars CASTROL TRW pojawiła się w dwóch samochodach. Młodsze pokolenie, czyli Maciek Oleksowicz z Michałem Kuśnierzem pojechali, dobrze znanym wszystkim kibicom, Fordem Fiesta S2000. W drugim aucie – samochodzie z nieco innego „rajdowego pokolenia” zobaczyliśmy Krzysztofa Oleksowicza, który zadebiutował w Barbórce repliką legendarnego Subaru Impreza WRC z 1998. Klasyczna sylwetka tego samochodu, niespotykane już dziś dwudrzwiowe nadwozie typu sedan, jest znane chyba wszystkim fanom sportów motorowych. Samochód Oleksowicza nie był jednak w znanym z odcinków specjalnych mistrzostw świata niebieskim kolorze zwanym Mica Blue. Zamiast tego Impreza z bulgoczącym, dwulitrowym bokserem pod maską przybrała biało-czerwone barwy Inter Cars i Motointegrator.pl.
Klienci Inter Cars na Kryterium Asów
Kryterium Asów na Karowej to przysłowiowa wisienka na torcie rajdowego sezonu. Jeden z najbardziej prestiżowych odcinków specjalnych znajdujących się w rajdowym kalendarzu tradycyjnie zakończy sobotnie zmagania na trasie Rajdu Barbórka. Do finałowego odcinka na ulicy Karowej kwalifikuje się tylko czołówka rajdu, jednak odbywają się tam także przejazdy pokazowe zaproszonych gości w roli kierowcy bądź pilota.
W ubiegłych latach honorowymi gośćmi były takie osobistości jak Tommi Mäkinen czy Sébastien Loeb. Odcinek ten zawsze gromadzi licznych kibiców. Tę wisienkę na torcie mogli smakować klienci Inter Cars, finaliści promocji Rally Championship oraz członkowie VIP Clubu. Rozwijając zapał klientów do motor sportu, spółka zaprosiła kilkudziesięciu klientów na rajdową celebrację. Klienci otrzymali ciepłe kurtki Oleksowicz Rally Team oraz Pakiety Kibica umożliwiające wstęp na trybunę podczas OS Karowa, możliwość oglądania wszystkich zaplanowanych odcinków specjalnych oraz wejście do Strefy Serwisowej na terenie Stadionu Narodowego.
Bartek Ostałowski na Karowej
Kibice na Karowej zobaczyli najwspanialsze samochody, które przed laty święciły sukcesy na rajdowych trasach, ale także pokazy drifterów. Zobaczyliśmy mi.in. podopiecznego Inter Cars Bartka Ostałowskiego, kierowcę, który w spektakularny sposób driftuje kierując stopą. Bartek, jak zwykle dał niesamowity popis swoich umiejętności a także ujął wszystkich swoją osobowością.
Zobacz materiał TVP Sport o Bartku Ostałowskim.
Klasyfikacja
51 Rajd Barbórka, jak i Kryterium Asów na Karowej wygrał Kajetan Kajetanowicz. Jednocześnie było to jego trzecie zwycięstwo z rzędu na kultowym odcinku, zamykającym rajdowy sezon.
1. Kajetan Kajetanowicz / Jarosław Baran Subaru Impreza
2. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski Peugeot 207 S2000
3. Wojciech Chuchała / Kamil Heller Subaru Impreza
Maciek Oleksowicz z Michałem Kuśnierzem zakończyli na 10. pozycji. W Kryterium Karowa załoga Inter Cars Castrol TRW wywalczyła ósmy rezultat.
WYNIKI KRYTERIUM ASÓW KAROWA:
1. Kajetan Kajetanowicz /Jarosław Baran Subaru Impreza
2. Tomasz Kuchar /Daniel Dymurski Peugeot 207 Super
3. Michał Sołowow /Chris Patterson Ford Fiesta WRC
Fot. Dominik Kalamus.