Ostatnio Goodyear Tire&Rubber Company wprowadził na polski rynek nową usługę nazwaną z angielska Goodyear Proactive Solutions. Usługa ta skierowana jest do flot samochodowych, których operatorzy otrzymują dane dotyczące stanu ogumienia w pojazdach i w razie problemów mogą je usunąć w warsztatach zrzeszonych w sieci TruckForce. Goodyear chce w ten sposób pomóc polskim operatorom flot samochodowych w osiągnięciu wyższych zysków. Co więcej, koncern dokładnie wyliczył, że wprowadzenie tej usługi spowoduje o 75% zmniejszenie kosztownych awarii pojazdów związanych z ogumieniem, redukcję miesięcznych kosztów paliwowych o 300 euro na każdym samochodzie i zmniejszenie kosztów utrzymania opon aż o 70%.
Usługa jest dostępna w dwóch wariantach:
- Proactive Tire – wykorzystuje system TPMS monitorujący ciśnienie i temperaturę powietrza w oponach i przesyła dane do specjalnego programu. W razie wykrycia nieprawidłowości program wysyła ostrzeżenie do operatora floty. Dzięki temu operator może odpowiednio reagować, czyli wysłać pojazd z uszkodzoną oponą do najbliższego warsztatu zrzeszonego w sieci TruckForce,
- Proactive Fleet – dodatkowo umożliwia śledzenie floty pojazdów za pomocą systemu GPS (program Track & Trace) oraz kontrolę stylu jazdy kierowcy (program Driver Behavior).
Usługa Goodyear Proactive Solutions jest już dostępna w Polsce, Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii.