Pomiń nawigację
  1. Aktualności

Calorstat by Vernet - specjalista z zakresu układu chłodzenia

2024-09-12

Czy wiesz, że Calorstat by Vernet to jeden ze światowych liderów produkcji termostatów? Francuska firma VERNET, to największy dostawca termostatów na świecie z silną pozycją na rynku OE, jak i na rynku części zamiennych.
Calorstat by Vernet - specjalista z zakresu układu chłodzenia
Calorstat by Vernet - specjalista z zakresu układu chłodzenia
VERNET dzięki długoletniemu doświadczeniu, potwierdzonej jakości swoich produktów oraz wykorzystaniu w procesie produkcyjnym zaawansowanej i opatentowanej technologii (użycia wosku do kontroli temperatury), plasuje się na pozycji wiodącego dostawcy termostatów na świecie.

Dziś Grupa Vernet jest znana na całym świecie dzięki innowacji, która zmieniła rynek –  woskowemu elementowi termostatycznemu. W 1962 roku marka Vernet opatentowała to rozwiązanie i wprowadziła do swojej oferty termostaty do samochodów osobowych i ciężarowych. W rezultacie, Calorstat by Vernet stał się wiodącym dostawcą termostatów dla międzynarodowego przemysłu motoryzacyjnego.

Dzięki jakości oferowanych produktów Vernet jest wiodącym dostawcą termostatów do światowych producentów samochodów takich jak: Volkswagen, Skoda, Audi, BMW, Ford, Peugeot, Renault, Citroen, Fiat i wielu innych.

Wszystkie produkty Calorstat by Vernet poddawane są skrupulatnym badaniom opartym na bezkompromisowym poszukiwaniu jakości na etapie wdrożenia i kontroli jakości.

Oferuje szeroką gamę produktów, która pokrywa 98% parku samochodowego w Europie.

1. TERMOSTATY STANDARDOWE

Rolą standardowego termostatu jest regulacja i utrzymanie temperatury silnika w idealnym zakresie roboczym, aby zapewnić najlepszą wydajność i trwałość.

Gdy silnik jest zimny, wosk wewnątrz termostatu jest stały, a termostat pozostaje zamknięty, zapobiegając przepływowi płynu chłodzącego przez silnik. W miarę nagrzewania się silnika wosk zaczyna się nagrzewać i rozszerzać, powodując otwarcie zaworu termostatu i umożliwienie przepływu płynu chłodzącego przez silnik. Gdy silnik osiągnie optymalną temperaturę roboczą, wosk wewnątrz termostatu całkowicie się rozpręży, a zawór pozostaje otwarty, utrzymując żądaną temperaturę.

Termostat woskowy to skuteczny sposób regulacji temperatury silnika, ponieważ szybko reaguje na zmiany temperatury i może odpowiednio dostosować przepływ płynu chłodzącego. Jest również trwały i stosunkowo łatwy w utrzymaniu, co czyni go popularnym materiałem w zastosowaniach motoryzacyjnych.


2. TERMOSTATY MAP 

Termostat MAP oznacza „termostat sterowany mapą”. Jest to rodzaj termostatu sterowanego przez moduł sterujący silnika (ECM), zwany także modułem sterującym silnika (ECU).

W przeciwieństwie do tradycyjnych termostatów, które w celu kontrolowania przepływu płynu chłodzącego opierają się wyłącznie na temperaturze płynu chłodzącego silnik, termostat MAP uwzględnia inne czynniki, takie jak obciążenie silnika i temperatura otoczenia.

Termostat MAP jest zintegrowany z elementem grzejnym w elemencie rozprężnym, który otwiera się           i zamyka w celu regulacji przepływu płynu chłodzącego pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Otwieraniem i zamykaniem siłownika steruje moduł ECM, który na podstawie danych z różnych czujników określa optymalną temperaturę pracy silnika.

Wadliwy termostat MAP może powodować różne problemy, w tym słabą wydajność silnika, zwiększone zużycie paliwa i przegrzanie.

Termostat MAP to bardziej zaawansowany i precyzyjny typ termostatu, który pozwala na lepszą kontrolę temperatury silnika, co skutkuje lepszą wydajnością i wydajnością.



3. TERMOSTATY Z SILNIKIEM 

Termostat z napędem silnikowym to rodzaj termostatu stosowanego w silnikach samochodów osobowych lub ciężarówek, który jest sterowany elektronicznie i uruchamiany przez mały silnik elektryczny. Czasami nazywany jest także termostatem elektrycznym lub termostatem elektronicznym.

Otwieraniem i zamykaniem zaworu steruje moduł sterujący silnika pojazdu (ECM), który odbiera dane z różnych czujników w celu określenia optymalnej temperatury pracy silnika.

Jedną z zalet termostatu z napędem silnikowym jest to, że pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę temperatury silnika, co może poprawić wydajność i efektywność. Może również pomóc w zmniejszeniu emisji i poprawie ogólnego stanu silnika.

Ponadto, niektóre termostaty z napędem silnikowym mają „bezpieczny” tryb termostatyczny, który pozwala im pozostać otwartymi w przypadku awarii lub awarii systemu. Pomaga to zapobiec przegrzaniu silnika i uszkodzeniom.

Termostaty silnikowe stają się coraz bardziej powszechne w nowoczesnych silnikach samochodów osobowych i ciężarowych, ponieważ zapewniają bardziej precyzyjną kontrolę i lepszą wydajność w porównaniu z tradycyjnymi termostatami.


Najważniejsze fakty Calorstat by Vernet:

  • jeden z największych producentów termostatów,
  • dostawca OE (produkt PREMIUM),
  • produkty dostarczane do większości producentów OE,
  • opatentowana technologia użycia wosku do kontroli temperatury,
  • szeroka oferta pokrywająca 98% parku samochodowego.


Sprawdź asortyment termostatów Calorstat by Vernet w Inter Cars e-Catalog




Czytaj także na stronie Inter Cars: 

Ścigaj się o elektryczny rower i hulajnogę z Inter Cars!
Pokonuj swoje słabości i zdobywaj nowe umiejętności naprawy aut z Inter Cars
Skorzystaj z wsparcia Inter Cars! Weź udział w darmowych szkoleniach Show Car
Problemy ze sprzęgłem w Hyundaiu i40! Jak pomogliśmy to naprawić?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email