Logotype of Inter CarsLogotype claim of Inter Cars

Kody usterek P0171 i P0174

2017-07-28

Wymienione w tytule kody wskazują na dwa różne rodzaje usterek
  • P0171 - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1
  • P0174 - za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 2.

Oba kody informują, że mieszanka zasilająca blok cylindrów nr 1 lub 2 była za uboga, dlatego dla uzyskania prawidłowej pracy układu regulacji składu mieszanki, czas wtrysku benzyny był zwiększany, ale wartość zwiększenia czasu wtrysku benzyny przekroczyła wartość przyjętą w programie. Aby kod usterki P0171 lub P0174 został zarejestrowany w pamięci sterownika, musi zostać spełniony zapisany w programie warunek, to znaczy, wartości parametrów LONG FT X i SHRT FT X muszą osiągnąć lub przekroczyć wartości zapisane w programie.

Przykładowo, w niektórych modelach GM kody te są rejestrowane, jeśli zostaną spełnione jednocześnie dwa warunki:

  1. LONG FT X = 25% - jest to górna graniczna wartość parametru LONG FT X określona w programie;
  2. SHRT FT X 12% - pracujący układ regulacji, wzbogacając mieszankę, spowodował, że wartość parametru SHRT FT X osiągnęła lub przekroczyła jego górną graniczną wartość, określoną w programie systemu OBDII/EOBD.

Informacje o górnych granicznych wartościach parametrów LONG FT X i SHRT FT X, których przekroczenie powoduje zapamiętanie kodu usterki P0171 lub P0174 w danym modelu samochodu, powinny być podane w dokumentacji serwisowej producenta. Wartości parametrów LONG FT X i SHRT FT X, które były w momencie rejestracji kodów usterek, można odczytać po wybraniu funkcji Parametry zamrożone. Nie należy kasować kodu usterek, przed zapoznaniem się z wartościami parametrów zapisanych w parametrach zamrożonych, gdyż mogą być pomocne w wykryciu przyczyny uszkodzenia.

Tekst pochodzi z Dodatku  technicznego do WIADOMOŚCI Inter Cars SA nr 41/grudzień 2011 " Dobór czasu wtrysku benzyny i gazu LPG, przez układy zasilania z systemem OBDII/EOBD" https://issuu.com/intercars/docs/dt41www|


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Send by email