Techniczne
Silnik
Budowa i diagnostyka silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami UIS/PDE, PPD, PLD
Koszt szkolenia
650 zł
/ netto za osobę
Lokalizacja
BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600
Data:
05.12.2024,
od godziny 09:00 do 17:00
Liczba dostępnych biletów:
20
Data:
05.12.2024,
od godziny 09:00 do 17:00
Liczba dostępnych biletów:
20
Cele szkolenia
poznasz zasadę działania pompowtryskiwaczy elektromagnetycznych PDE oraz piezoelektrycznych PPD
poznasz metody diagnozowania pompowtryskiwaczy
nauczysz się interpretować parametry silnika związane z pompowtryskiwaczami
poznasz metody diagnozowania elementów układu sterowania EDC 15P/EDC16U
poznasz procedury montażu/demontażu pompowtryskiwaczy wraz z kluczową w tym rozwiązaniu procedurą regulacji
dowiesz się kiedy należy regulować pompowtryskiwacze i w jaki sposób oraz jaki ma to wpływ na pracę silnika
poznasz jakie objawy pracy silnika oraz które parametry rzeczywiste mogą wskazywać na konieczność wykonania regulacji
dowiesz się jak weryfikować i ustawiać synchronizację wału korbowego z wałkiem rozrządu podczas obsługi oraz jaki ma to wpływ na pracę silnika
podczas szkolenia fizycznie przeprowadzisz procedurę montażu i demontażu oraz regulacji zespołu pompowtryskiwaczy wraz z demontażem i montażem elementów pośrednich
Harmonogram
Przegląd układów wtryskowych UIS i UPS
Zasilanie powietrzem
Zespół przepustnic powietrza
Chłodnice międzystopniowe powietrza
Zasilanie paliwem
Filtr paliwa
Pompa podwójna
Rozdzielacz, zawór regulacyjny ciśnienia, chłodnica paliwa
Zespół wtryskowy UP
Wtryskiwacze i rozpylacze
Elektroniczny układ sterowania
Czujniki
Czujnik obrotów silnika
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej NTC
Czujnik położenia pedału przyspieszenia
Masowy przepływomierz powietrza
Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Czujnik ciśnienia atmosferycznego
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
Czujnik różnicowy ciśnienia
Włącznik na pedale hamulca
Modulatory
Włącznik na pedale sprzęgła
Elementy wykonawcze
Układy recyrkulacji spalin
Filtr cząstek stałych
Turbosprężarki
Regulacja pompowtryskiwaczy w systemach EDC_P_ oraz EDC_U_
Podsumowanie
Popularne silniki Diesla wyposażone w układy z pompowtryskiwaczami typu PDE/PPD/UIS uznawane są za jedne z najtrwalszych jednostek. Jednocześnie nie każdy mechanik zgodzi się z tym stanowiskiem. Wynika to z faktu, iż silniki wyposażone w pompowtryskiwacze wymagają szczegółowej i systematycznej obsługi, przy zachowaniu dobrej jakości elementów eksploatacyjnych. Zaniedbania eksploatacyjne czy serwisowe mogą skutkować poważnymi usterkami, które generalnie są związane z dużymi kosztami naprawy. Naturalnie wraz z upływem czasu i dużym przebiegiem osprzętu pompowtryskiwacze ulegają naturalnemu zużyciu i wymagają świadomej i profesjonalnej obsługi. Rozwiązania z pompowtryskiwaczami są bardzo trwałe
Koszt szkolenia
650 zł
/ netto za osobę
Lokalizacja
BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600
Lokalizacja