Pomiń nawigację
  1. Szkolenia stacjonarne i online

Techniczne

Silnik

Budowa i diagnostyka silników wysokoprężnych z pompowtryskiwaczami UIS/PDE, PPD, PLD

main image

Koszt szkolenia

650

/ netto za osobę

Lokalizacja

BETIS Olszynowa 23 Radom mazowieckie 26-600

Data:

05.12.2024,

od godziny 09:00 do 17:00

Liczba dostępnych biletów:  

20


Cele szkolenia


poznasz zasadę działania pompowtryskiwaczy elektromagnetycznych PDE oraz piezoelektrycznych PPD poznasz metody diagnozowania pompowtryskiwaczy nauczysz się interpretować parametry silnika związane z pompowtryskiwaczami poznasz metody diagnozowania elementów układu sterowania EDC 15P/EDC16U poznasz procedury montażu/demontażu pompowtryskiwaczy wraz z kluczową w tym rozwiązaniu procedurą regulacji dowiesz się kiedy należy regulować pompowtryskiwacze i w jaki sposób oraz jaki ma to wpływ na pracę silnika poznasz jakie objawy pracy silnika oraz które parametry rzeczywiste mogą wskazywać na konieczność wykonania regulacji dowiesz się jak weryfikować i ustawiać synchronizację wału korbowego z wałkiem rozrządu podczas obsługi oraz jaki ma to wpływ na pracę silnika podczas szkolenia fizycznie przeprowadzisz procedurę montażu i demontażu oraz regulacji zespołu pompowtryskiwaczy wraz z demontażem i montażem elementów pośrednich

Harmonogram


Przegląd układów wtryskowych UIS i UPS Zasilanie powietrzem Zespół przepustnic powietrza Chłodnice międzystopniowe powietrza Zasilanie paliwem Filtr paliwa Pompa podwójna Rozdzielacz, zawór regulacyjny ciśnienia, chłodnica paliwa Zespół wtryskowy UP Wtryskiwacze i rozpylacze Elektroniczny układ sterowania Czujniki Czujnik obrotów silnika Czujnik temperatury cieczy chłodzącej NTC Czujnik położenia pedału przyspieszenia Masowy przepływomierz powietrza Czujnik temperatury powietrza zasysanego Czujnik ciśnienia atmosferycznego Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym Czujnik różnicowy ciśnienia Włącznik na pedale hamulca Modulatory Włącznik na pedale sprzęgła Elementy wykonawcze Układy recyrkulacji spalin Filtr cząstek stałych Turbosprężarki Regulacja pompowtryskiwaczy w systemach EDC_P_ oraz EDC_U_

Podsumowanie


Popularne silniki Diesla wyposażone w układy z pompowtryskiwaczami typu PDE/PPD/UIS uznawane są za jedne z najtrwalszych jednostek. Jednocześnie nie każdy mechanik zgodzi się z tym stanowiskiem. Wynika to z faktu, iż silniki wyposażone w pompowtryskiwacze wymagają szczegółowej i systematycznej obsługi, przy zachowaniu dobrej jakości elementów eksploatacyjnych. Zaniedbania eksploatacyjne czy serwisowe mogą skutkować poważnymi usterkami, które generalnie są związane z dużymi kosztami naprawy. Naturalnie wraz z upływem czasu i dużym przebiegiem osprzętu pompowtryskiwacze ulegają naturalnemu zużyciu i wymagają świadomej i profesjonalnej obsługi. Rozwiązania z pompowtryskiwaczami są bardzo trwałe

Lokalizacja