Weź udział w szkoleniach dla mechaników ciężarówek i walcz o nowych klientów jak hokeiści o punkty na lodzie!
SAF TRAKr i SAF Modul osie do naczep z silnikiem elektrycznym…
2024-05-13
Jakub Olkowski
Przed branżą transportową pojawiają się coraz większe wyzwania, szczególnie w odniesieniu do redukcji emisji CO2. Odzwierciedlają to wysokości opłat drogowych uzależnionych od normy emisji spalin. Pewnym rozwiązaniem mogą być tutaj osie naczep, mogące odciążyć silniki spalinowe.
SAF-Holland dwa lata temu wprowadziła taką oś do oferty, pod nazwą SAF TRAKr. Teraz, marka chce dostarczać elektryczne osie z zestawem zawieszenia SAF Modul. Produkt ma pojawić się na rynku w połowie roku, będąc łatwym, uniwersalnym zestawem do montażu do wszelkich naczep i przyczep.
Od strony konstrukcyjnej SAF TRAKr opiera się na elektrycznej prądnicy o mocy 23 KM, odzyskującej energię podczas hamowania i składującej jej w baterii litowo-jonowej. Uzyskany prąd można wykorzystać do pompy hydraulicznej, pompy wydmuchu czy agregatu chłodniczego. Działa to niezależnie od układu elektrycznego ciągnika, i nie wymaga większych modyfikacji w konstrukcję naczepy.
Do wyboru ma być oś o nośności 9 lub 10 ton oraz piasty do 19,5 lub 22,5-calowych kół. Wariant do ogumienia bliźniaczego pojawi się nieco później…
Przeczytaj także:
Kryzys w transporcie: raczej zwolnienia, niż wzrost zatrudnienia...
Konfiskaty pojazdów za jazdę pod wpływem alkoholu. Co ze służbowymi ciężarówkami?
Najczęstsze niesprawności pojazdów ciężarowych? Zdziwienia nie ma...
Unijna agencja transportowa – nowy pomysł na organ kontrolny?
Dłuższe zestawy w Holandii od 21 roku życia...