Weź udział w szkoleniach dla mechaników ciężarówek i walcz o nowych klientów jak hokeiści o punkty na lodzie!
Pierwsze półrocze sprzedaży ciężarówek: wielkie spadki…
2024-06-21
Niestety kryzys nie odpuszcza. Polscy przewoźnicy kupili w maju 1939 nowych ciągników siodłowych, a w kwietniu 1691. Dla porównania, średnia miesięczna sprzedaż w analogicznych miesiącach 2023 to 2142 sztuki.
Od stycznia do maja sprzedano w Polsce 8960 ciągników siodłowych. To 14,7 procenta mniej niż w 2023 roku. W przypadku podwozi pod zabudowę spadek wyniósł 7,5 % a rynek ciężarowy skurczył się o 12,8 %.
Spadki odnotowali wszyscy importerzy, z wyjątkiem pojazdów grupy Volkswagena, Scanii oraz MANa. Ta pierwsza ma aktualnie 28-procentowy udział w rynku. Wśród marek odnotowujących najmniejsze spadki było Iveco, z niewielkim spadkiem sprzedaży ciągników i sporym wzrostem w podwoziach.
Poniżej ranking sprzedaży oparty na danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w okresie styczeń-maj 2024, względem adekwatnego okresu 2023 roku…
Ciągniki siodłowe:
Scania, 2498 egzemplarzy, +40,2 %,
Volvo Trucks: 1807 egzemplarzy, -18,9 %,
MAN: 1362 egzemplarze, +47,1 %,
Mercedes-Benz: 1354 egzemplarze, -35,5 %,
DAF: 1141 egzemplarzy, -49,2 %,
Renault Trucks: 359 egzemplarzy, -43,5 %,
Iveco: 310 egzemplarzy, -10,4 %,
Ford Trucks: 129 egzemplarzy, -45,6 %.
Podwozia pod zabudowę, powyżej DMC 3,5 T:
Iveco, 924 egzemplarze; +17,1 %,
Mercedes-Benz: 626 egzemplarzy, +0,3 %,
MAN: 430 egzemplarzy, -18,6 %,
Scania: 419 egzemplarzy, +14,2 %,
Volvo Trucks: 402 egzemplarze, -26,5 %,
DAF: 210 egzemplarzy, -18,9 %,
Renault Trucks: 159 egzemplarzy, -35,9 %,
Inne marki: 184 egzemplarze, -30,3 %.
Przeczytaj także:
Kryzys w transporcie: raczej zwolnienia, niż wzrost zatrudnienia...
Konfiskaty pojazdów za jazdę pod wpływem alkoholu. Co ze służbowymi ciężarówkami?
Najczęstsze niesprawności pojazdów ciężarowych? Zdziwienia nie ma...
Unijna agencja transportowa – nowy pomysł na organ kontrolny?
Dłuższe zestawy w Holandii od 21 roku życia...