Władze Japonii chcą rozpropagować 24-metrowe konfiguracje środków transportu. Dotychczas, dominują w nim trzy lub czteroosiowe solówki. Główną z przyczyn jest gęsta zabudowa. Niestety, znaczne braki kadrowe i chęć ograniczenia emisji CO2 sprawiają, że 24-metrowe zestawy wydają się koniecznym rozwiązaniem. W przypadku Japonii najbardziej rozsądne wydaje się połączenie czteroosiowej ciężarówki oraz jednoosiowego wózka „dolly” wraz z dwuosiową naczepą.
Władze Japonii wydały rządowe zalecenia dla przewoźników, by wykorzystywali powyższe konfiguracje. Jednak kierowcy, przyzwyczajeni do solówek raczej niechętnie patrzą na ten pomysł. Aby było im łatwiej, jeden z japońskich producentów naczep, Nippon Trex założył szkołę jazdy, uczącą poruszania się zestawem.
Zajęcia odbywają się na specjalnym torze w okolicach miasta Toyashi. Chętni przewoźnicy mogą z niego skorzystać za opłatą 88 tys. jenów (2,3 tys.zł.) za ok 9-godzinne szkolenie (bez limitu kierowców). Na razie są to szkolenia z pojedynczymi naczepami, a docelowo manewry będą wykonywane 24-metrowymi zestawami.
Szkolenie nie podwyższa uprawnień kierowcy, a co najwyżej motywuje do zdobycia uprawnień, przekonując, że jazda 24-metrowym zestawem nie jest trudna.
Zdjęcie: Seino
Przeczytaj także:Nowy cennik opłat drogowych w Czechach, zależnych od emisji CO2 ważny od 1 marca... (intercars.com.pl)USA: zakaz używania ogrzewania postojowego w terenie zabudowanym... (intercars.com.pl)Nowe tachografy dla starszych ciężarówek oraz kontrole 56-dniowe – nowe przepisy od 2025 roku... (intercars.com.pl)Naczepy oczyszczą powietrze? Rewolucyjny pomysł firmy RGVA... (intercars.com.pl)UE nie chce diesla, Włosi będą protestować... (intercars.com.pl)