Od kilku lat Renault Trucks rozwija dział przebudowy ciężarówek używanych, zmieniającą przeznaczenie poleasingowych ciągników siodłowych.
Dotąd jego owocami były podwozia do zabudowy, ciągniki pod wywrotki czy wzmocnione ciągniki Euro 3 na Bliski Wschód. Najnowsza oferta działu to elektryczne ciągniki terminalowe, niewymagające prawa jazdy.
We współpracy z Neotrucks stare ciągniki siodłowe przerabiane są na bezemisyjne ciągniki terminalowe. Auto otrzymuje zasilanie elektryczne, w kabinach montowane są obrotowe siedzenia, a tylna ściana otrzymuje przesuwne drzwi, dzięki czemu kierowca ma szansę na lepszy dostęp do podpięcia instalacji naczepy.
Przy okazji przeróbek pojazdy tracą homologację normalnej ciężarówki i są blokowane do prędkości 25 km/h. Ich prowadzenie można powierzyć osobom bez prawa jazdy bez obaw o złamanie przepisów BHP.
Używany, odnowiony ciągnik ma być tańszy niż adekwatny, elektryczny pojazd typowo terminalowy – w końcu wykorzystuje już wyprodukowaną bazę. Warto wspomnieć, że aspekt ekologiczny jest dodatkowym atutem, w końcu nie musimy złomować niepotrzebnej ciężarówki, a ponadto nie marnujemy energii na powtórną produkcję wielu elementów.
W ubiegłym roku sprzedano 25 egzemplarzy, a w bieżącym już są chętni na 40 dostaw.
Przeczytaj także:Nowy cennik opłat drogowych w Czechach, zależnych od emisji CO2 ważny od 1 marca... (intercars.com.pl)USA: zakaz używania ogrzewania postojowego w terenie zabudowanym... (intercars.com.pl)Nowe tachografy dla starszych ciężarówek oraz kontrole 56-dniowe – nowe przepisy od 2025 roku... (intercars.com.pl)Naczepy oczyszczą powietrze? Rewolucyjny pomysł firmy RGVA... (intercars.com.pl)UE nie chce diesla, Włosi będą protestować... (intercars.com.pl)